JUDETUL ARGES

ORASUL MIOVENI

CONSILIUL LOCAL

 

 

 

 HOTARAREA NR. 86

       Privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2015

 

 

 

Consiliul  Local  al  Orasului   Mioveni, judetul Arges  intrunit  in  sedinta  ordinara din data de 17.07.2014 ,

Avand in vedere:

- Expunerea  de  motive nr.10707/16.04.2014, a Primarului  Orasului  Mioveni,

-  Raportul  intocmit de Biroul Impozite si Taxe nr.10706/16.04. 2014,

- Avizul favorabil al comisiilor de specialitate ale Consiliului local si al Secretarului Orasului Mioveni,

In conformitate cu prevederile  Legii  571/2003, privind  Codul  Fiscal , cu  modificarile  si  completarile  ulterioare,  ale HGR nr.44/2004 pentru  aprobarea Normelor  Metodologice de  Aplicare  a Legii  nr. 571/2003, privind  Codul Fiscal, cu  modificarile si  completarile ulterioare, precum  si  ale HGR.1309/2012, privind nivelurile pentru  valorile impozabile, impozitele  si  taxele  locale  si  alte  taxe  asimilate acestora, precum  si  amenzile  aplicabile  in  anul  fiscal 2015,

Legea nr.101/2006, privind serviciul de salubrizare al localitatii cu modificarile si completarile ulterioare. 

In baza art.36, alin.(2) lit.b) si alin.4, lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind  Administratia Publica Locala , republicata .

In temeiul art.39, alin.(4) si art.45, alin.(2), lit.c) coroborate cu prevederile art.115 alin (1) lit.b), alin.(3), (5), (6) si (7) din Legea 215/2001 privind  Administratia Publica Locala , republicata.

 

 

 

 

 

 

 

                                                          HOTĂRĂŞTE

 

 

ART I.1. Se stabileşte impozitul pe clădiri pentru persoane fizice pentru anul 2015 după cum urmează:

 

În cazul  persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii.

Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfaşurate a acesteia, exprimata in metri patrati, cu valoarea impozabila corespunzatoare, exprimată în lei/metru patrat , prezentată în  tabelul urmator:

 

Tabel nr.1

VALORILE IMPOZABILE

pe metru pătrat de suprafaţă construită desfaşurată la clădiri, în cazul persoanelor fizice

Tipul cladirii

Valoarea impozabila - lei/mp-

Cu instalatii de apa, canalizare,
electrice si incalzire (conditii cumulative)

Fara instalatii de apa, canalizare,
electrice sau incalzire

A. Cladire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa ori din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic

935

555

B. Cladire cu peretii exteriori din lemn, din piatra naturala, din
caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale
nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

254

159

C. Cladire-anexa cu cadre din beton armat ori cu pereti exteriori
din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma
unui tratament termic si/sau chimic

159

143

D. Cladire-anexa cu peretii exteriori din lemn, din piatra
naturala, din caramida nearsa, din valatuci ori din orice alte
materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

95

63

E. In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa
incaperi amplasate la subsol, demisol si/sau la mansarda,
utilizate ca locuinta, in oricare dintre tipurile de cladiri prevazute
la lit. A-D

75% din suma care s-ar aplica
cladirii

75% din suma care s-ar aplica
cladirii

F. In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa
incaperi amplasate la subsol, la demisol si/sau la mansarda,
utilizate in alte scopuri decat cel de locuinta, in oricare dintre
tipurile de cladiri prevazute la lit. A-D

50% din suma care s-ar aplica
cladirii

50% din suma care s-ar aplica
cladirii

 

Valoarea  impozabilă a clădirii se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea acesteia cu coeficienţii de corecţie următori:                 rangul 3                           rangul 5

-         pentru zona A : 2,30;           zona A: 1,05

-         pentru zona B : 2,20;             

 

Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, atunci suprafaţa construită desfăşurată a clădirii se determină prin înmulţirea suprafeţei utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,20.

Pentru clădirile structurate în blocuri cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie se reduce cu 0,10.

Valoarea impozabilă a clădirii se reduce în funcţie de anul terminării acesteia după cum urmează:

-  cu 20%, pentru clădirea care are o vechime de peste 50 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă,

- cu  10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani si 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.

În cazul clădirii utilizate ca locuinţă, a cărei suprafaţă construită desfăşurată depăşeşte 150 de metri pătraţi, valoarea impozabilă a acesteia, determinată în urma aplicării prevederilor de mai sus, se majorează cu câte 5% pentru fiecare 50 mp sau fracţiune din aceştia.

Dacă o persoană fizică  are în proprietate două sau mai multe clădiri impozitul pe clădiri se majorează după cum urmează:

a).  cu   65% pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu,

b).  cu 150% pentru a doua cladire în afara celei de la adresa de domiciliu,

c). cu 300% pentru a treia clădire şi următoarele în afara celei de la adresa de domiciliu.

Persoanele fizice care deţin două sau mai multe clădiri în afara celei de la adresa de domiciliu au obligaţia să depună o declaraţie specială la biroul Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei oraşului Mioveni.

Impozitul  pe clădiri datorat de contribuabilii persoane fizice pentru clădirile a căror destinaţie a fost schimbată din locuinţă în spaţiu comercial se majorează cu cota de 20% şi impozitul pe clădiri datorat de contribuabilii persoane fizice pentru clădirile a căror destinaţie este de spaţiu comercial se majorează cu cota de 20% şi se adaugă la nivelul prevăzut în tabloul de valori conform HGR 1309/2012.

Orice persoană care dobândeşte, construieşte, înstrăinează, extinde, îmbunătăţeşte, demolează, distruge sau modifică în alt mod o clădire existentă, are obligaţia de a depune o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate în termen de 30 de zile.

Impozitul se plăteşte anual în două rate egale până la 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

Impozitul anual pe clădiri, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice, de până la 50 de lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.  În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe clădiri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrative-teritoriale, suma de 50 de lei se referă la impozitul pe clădiri cumulat.

Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către persoanele fizice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%  ce se stabileşte  prin Hotărâre a Consiliului local.

Pentru anul 2015 s-a stabilit acordarea  unei bonificaţii pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către persoanele fizice, până la data de 31 martie  de 10% (menţinerea aceleiaşi cote cu anul 2014).

 

ART I.2 Se stabileşte impozitul pe clădiri pentru persoane juridice pentru anul 2015 după cum urmează:

 

În cazul persoanelor juridice, impozitul şi taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a clădirii.

Valoarea de inventar a clădirii este valoarea de intrare a clădirii în patrimoniu, înregistrată în contabilitatea proprietarului clădirii, conform prevederilor legale în vigoare.

Impozitul pe clădire se calculează prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a clădirii ce se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local şi poate fi cuprinsă între 0,25% şi 1,5%  inclusiv.

Pentru anul 2015 s-a  stabilit  cota  de 1,4% .

În cazul unei clădiri care nu a  fost reevaluată, cota impozitului pe clădiri se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local între:

a) 10 % şi 20% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani  anteriori  anului fiscal de referinta,

b) 30% şi 40%  pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă.

Pentru anul 2015 s-a  stabilit aplicarea  cotelor menţionate anterior astfel:

a) 10 % pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani  anteriori  anului fiscal de referinta ( menţinerea aceluiaşi nivel ca şi în anul 2014).

b) 30% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă  ( menţinerea aceluiaşi nivel ca şi în anul 2014).

În cazul unei cladiri a carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii,

valoarea impozabila se reduce cu 15%.

Impozitul se plăteşte anual în două rate egale până la 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

Impozitul anual pe clădiri, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane juridice, de până la 50 de lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.  În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe clădiri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrative-teritoriale, suma de 50 de lei se referă la impozitul pe clădiri cumulat.

Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către persoanele juridice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%  ce se stabileşte  prin Hotărâre a Consiliului local.

Pentru anul fiscal 2015 s-a stabilit unei bonificaţii pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către persoanele juridice, până la data de 31 martie  de 5% (menţinerea aceleiaşi cote cu anul 2014).

 

          În art.250 din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, privind Codul fiscal, sunt prevăzute clădirile pentru care nu se datorează impozit.

Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ- teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri.

Dacă o persoană juridică- concesionar, locatar, titular al dreptului de administrare sau de folosinţă- încheie ulterior contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru aceeaşi clădire cu alte persoane, taxa pe clădiri va fi datorată de utilizatorul final.

Direcţiile de specialitate din cadrul Primăriei oraşului Mioveni au obligaţia de a remite biroului Impozite şi Taxe, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractelor de închiriere/concesiune/administrare pentru clădiri, copii ale acestor acte.

 

 

ART I.3 Se stabileşte impozitul (taxa) pe teren pentru anul 2015 după cum urmează:

 

  Orice persoană care are în proprietate teren situat pe raza oraşului Mioveni datorează pentru acesta un impozit anual . Impozitul pe teren  se stabileşte luând în calcul numărul de metri pătraţi de teren, rangul localităţii – în cazul nostru – rangul III,cu exceptia satelor apartinatoare orasului Mioveni ( Clucereasa si Fagetu, Racovita, Colibasi), zona şi categoria de folosinţă a terenului conform încadrării făcute de Consiliul Local.

  Impozitul pe teren se plăteşte anual în două rate egale până la 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

 Impozitul anual pe teren, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice şi persoane juridice, de până la 50 de lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.  În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe terenuri  amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrative-teritoriale, suma de 50 de lei se referă la impozitul pe teren cumulat.

 Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de către persoanele fizice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%  ce se stabileşte  prin Hotărâre a Consiliului local.

Pentru anul 2015 s-a stabilit acordarea unei bonificaţii pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de către persoanele fizice, până la data de 31 martie  de 10% (menţinerea aceleiaşi cote cu anul 2014).

Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de către persoanele juridice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%  ce se stabileşte  prin Hotărâre a Consiliului local.

Pentru anul fiscal 2015 s-a stabilit  acordarea unei bonificaţii pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de către persoanele juridice, până la data de 31 martie  de 5% (menţinerea aceleiaşi cote cu anul 2014).

Pentru terenurile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ- teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe teren, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe teren.

Dacă o persoană juridică- concesionar, locatar, titular al dreptului de administrare sau de folosinţă- încheie ulterior contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru acelaşi teren cu alte persoane, taxa pe teren va fi datorată de utilizatorul final.

Direcţiile de specialitate din cadrul Primăriei oraşului Mioveni au obligaţia de a remite biroului Impozite şi Taxe, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractelor de închiriere/concesiune/administrare pentru teren, copii ale acestor acte.

          În art.257 din Legea nr.571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, privind Codul fiscal, sunt prevăzute terenurile pentru care nu se datorează impozit.

 

A.   Calcului impozitului şi taxei pe terenurile amplasate în intravilan. 

În cazul unui teren   amplasat  în intravilan,  categoria de teren cu construcţii,

impozitul pe teren se stabileşte prin înmulţirea numărului de metri pătraţi ai terenului cu suma corespunzatoare fiecărei zone, astfel:

                            rangul 3                                       rangul 5

-         pentru zona A : 6545 lei/ha       pentru zona A: 711 lei/ha

-         pentru zona B : 4447 lei/ha      

 

       În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul şi taxa pe teren se stabileşte prin înmuţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu sumele corespunzătoare prevăzute în următorul tabel, sume ce au fost corectate cu coeficientul de zonă : 3 pentru Mioveni,  respectiv 1 , pentru satele apart. Clucereasa si Fagetu, Colibasi si Racovita, prevăzut la art.258, alin.5 din Legea nr.571/2003:

 

    Tabel nr.2                                                                                                           

Impozitul/Taxa pe terenurile amplasate în intravilan - orice altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii –lei/ha

Nr. crt.

Zona


Categoria de folosinta

Rang 3

Zona A

Rang 3

Zona B

Rang 5

Zona A

Rang 5

Zona A

1

Teren arabil

84

63

28

28

2

Paşune

63

57

21

21

3

Fâneaţă

63

57

21

21

4

Vie

138

105

46

46

5

Livadă

159

138

53

53

6.

Padure sau alt teren cu vegetaţie forestieră

84

63

28

28

7

Teren cu ape

45

39

15

15

8

Drumuri şi căi ferate

x

x

x

x

9

Teren neproductiv

x

x

x

x

         

Ca excepţie de la această prevedere, în cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul pe teren se calculează la acelaşi nivel ca şi cel prevăzut in tabelul nr.2 numai dacă îndeplinesc, cumulativ următoarele condiţii:

-         au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultură;

-         au înregistrate în evidenţa contabilă venituri şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate, agricultură.

În caz contrar, impozitul pe terenul situat în intravilanul unităţii administrativ-teritoriale, datorat de ontribuabilii persoane juridice, se calculează la acelaşi nivel de la categoria curţi –construcţii.

 

B.   Calculul impozitului şi taxei pe terenurile amplasate în extravilan

În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul pe teren se stabileşte

prin înmuţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu sumele corespunzătoare prevăzute în următorul tabel, sume ce au fost corectate cu coeficienţii de corecţie prevăzuţi  la art.251, alin.5 din Legea nr.571/2003 (pentru zona A,rangul 3: 2,3; pentru zona B, rangul 3: 2,2; pentru zona A, rangul 5: 1,05 şi pentru zona A, rangul 5: 1,05)

 

Tabel.nr.3

Impozitul pe terenurile amplasate în extravilan

- lei/ha -

Nr. crt.

Zona

Categoria de folosinţă

Rang 3

Zona A

Rang 3

Zona B

Rang 5

Zona A

Rang 5

Zona A-

1.

Teren cu construcţii

71,3

61,6

32,55

32,55

2.

Teren arabil

115

105,6

52,50

52,50

3.

Paşune

64,4

57,2

29,4

29,4

4.

Fâneaţă

64,4

57,2

29,4

29,4

5.

Vie pe rod, alta decat cea prevazuta la nr. crt. 5.1

126,5

116,6

57,75

57,75

5.1.

Vie pana la intrarea pe rod

X

X

X

X

6.

Livada pe rod, alta decat cea prevazuta la nr. crt. 6.1

128,8

116,6

58,8

58,8

6.1.

Livada pana la intrarea pe rod

X

X

X

X

7.

Padure sau alt teren cu vegetatie forestiera, cu exceptia celui prevazut
la nr. crt. 7.1

36,8

30,8

16,8

16,8

7.1.

Padure in varsta de pana la 20 de ani si padure cu rol de protectie

X

X

X

X

8.

Teren cu apa, altul decat cel cu amenajari piscicole

13,8

11

6,3

6,3

8.1.

Teren cu amenajari piscicole

78,2

68,2

35,7

35,7

9.

Drumuri si cai ferate

X

X

X

X

10.

Teren neproductiv

X

X

X

X

 

ART I.4 Se stabileşte impozitul asupra mijloacelor de transport pentru anul 2015 după cum urmează:

 

   Contribuabilii, persoane fizice şi juridice care deţin în proprietate mijloace de transport ce trebuie înmatriculate în Romania datorează impozitul asupra mijloacelor de transport.

   Impozitul pe mijloacele de transport, se plateşte la bugetul local al unitaţii administrativ - teritoriale unde persoana fizică îşi are domiciliul fiscal, sediul sau punctul de lucru, după caz.

   A. Impozitul pe mijloacele de transport se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestuia,  prin înmulţirea fiecarei grupe de 200 cm3 sau fracţiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

Tabel nr.4

Nr. Crt.

Mijloace de transport cu tractiune mecanica

I. Vehicule inmatriculate (lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta)

1

Motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cm 3, inclusiv

8

2

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 1.601 cm 3 si 2.000 cm 3 inclusiv

18

3

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.001 cm 3 si 2.600 cm 3 inclusiv

72

4

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.601 cm 3 si 3.000 cm 3 inclusiv

144

5

Autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cm 3

290

6

Autobuze, autocare, microbuze

24

7

Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone, inclusiv

30

8

Tractoare inmatriculate

18

II. Vehicule inregistrate

1

Vehicule cu capacitate cilindrica:

Lei/200 cm3

1.1.

Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cm3

2

1.2.

Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cm3

4

 

Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata

50

În cazul unui ataş, impozitul pe mijloacele de transport este de 50% din taxa pentru motocicletele, motoretele şi scuterele respective.

B. La autovehiculele de transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:

Tabel nr.5

Autovehicule de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone

Numarul de axe si greutatea bruta incarcata maxima admisa

Impozitul (lei/an)

Ax (e) motor (oare) cu sistem de
suspensie
pneumatica sau echivalentele recunoscute

Alte sisteme
de suspensie pentru axele motoare

I.

doua axe

1.

Masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 13 tone

0

133

2.

Masa de cel putin 13 tone, dar mai mica de 14 tone

133

367

3.

Masa de cel putin 14 tone, dar mai mica de 15 tone

367

517

4.

Masa de cel putin 15 tone, dar mai mica de 18 tone

517

1169

5.

Masa de cel putin 18 tone

517

1169

II.

trei axe

1.

Masa de cel putin 15 tone, dar mai mica de 17 tone

133

231

2.

Masa de cel putin 17 tone, dar mai mica de 19 tone

231

474

3.

Masa de cel putin 19 tone, dar mai mica de 21 tone

474

615

4.

Masa de cel putin 21 tone, dar mai mica de 23 tone

615

947

5.

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

947

1472

6.

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 26 tone

947

1472

7.

Masa de cel putin 26 tone

947

1472

III.

patru axe

1.

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

615

623

2.

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 27 tone

623

973

3.

Masa de cel putin 27 tone, dar mai mica de 29 tone

973

1545

4.

Masa de cel putin 29 tone, dar mai mica de 31 tone

1545

2291

5.

Masa de cel putin 31 tone, dar mai mica de 32 tone

1545

2291

6.

Masa de cel putin 32 tone

1545

2291

 

C. La combinaţiile de autovehicule ( autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totală maximă autorizata egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:

 

Tabel nr.6

Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone

 

Numarul de axe si greutatea bruta incarcata maxima admisa

Impozitul (lei/an)

 

Ax (e) motor (oare) cu sistem de
suspensie
pneumatica sau echivalentele recunoscute

Alte sisteme
de suspensie pentru axele motoare

 

I.

2+1 axe

 

1.

Masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 14 tone

0

0

 

2.

Masa de cel putin 14 tone, dar mai mica de 16 tone

0

0

 

3.

Masa de cel putin 16 tone, dar mai mica de 18 tone

0

60

 

4.

Masa de cel putin 18 tone, dar mai mica de 20 tone

60

137

 

5.

Masa de cel putin 20 tone, dar mai mica de 22 tone

137

320

 

6.

Masa de cel putin 22 tone, dar mai mica de 23 tone

320

414

 

7.

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

414

747

 

8.

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 28 tone

747

 

1310

 

9.

Masa de cel putin 28 tone

747

1310

 

II.

2+2 axe

                                                       

 

 

1.

Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone

                         128

                 299

 

2.

Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 26 tone

                         299

                 491

 

3.

Masa de cel putin 26 tone, dar mai mica de 28 tone

                         491

               721

 

4.

Masa de cel putin 28 tone, dar mai mica de 29 tone

721

871

 

5.

Masa de cel putin 29 tone, dar mai mica de 31 tone

871

1429

 

6.

Masa de cel putin 31 tone, dar mai mica de 33 tone

1429

1984

 

7.

Masa de cel putin 33 tone, dar mai mica de 36 tone

1984

3012

 

8.

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

1984

3012

 

9.

Masa de cel putin 38 tone

1984

3012

 

III.

2+3 axe

 

1.

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

1579

2197

 

2.

Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone

2197

2986

 

3.

Masa de cel putin 40 tone

2197

2986

 

IV.

3+2 axe

 

1.

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

1395

1937

 

2.

Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone

1937

2679

 

3.

Masa de cel putin 40 tone, dar mai mica de 44 tone

2679

3963

 

4.

Masa de cel putin 44 tone

2679

3963

 

V.

3+3 axe

 

1.

Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone

794

960

 

2.

Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone

960

1434

 

3.

Masa de cel putin 40 tone, dar mai mica de 44 tone

1434

2283

 

4.

Masa de cel putin 44 tone

1434

2283

 

 

D. În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie de autovehicule prevăzute mai sus, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

 

Tabel nr.6

Remorci, semiremorci sau rulote

 

Masa totala maxima autorizata

Impozit

- lei -

a) Pana la o tona, inclusiv

9

b) Peste o tona, dar nu mai mult de 3 tone

34

c) Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone

52

d) Peste 5 tone

64

 

E. În cazul mijloacelor de transport pe apă, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

    

 Tabel nr.7

Mijloace de transport pe apa

 

1. Luntre, barci fara motor, folosite pentru pescuit si uz personal

21

2. Barci fara motor, folosite in alte scopuri

56

3. Barci cu motor

210

4. Nave de sport si agrement

500

5. Scutere de apa

210

6. Remorchere si impingatoare:

x

a) pana la 500 CP, inclusiv

559

b) peste 500 CP si pana la 2000 CP, inclusiv

909

c) peste 2000 CP si pana la 4000 CP, inclusiv

1398

d) peste 4000 CP

2237

7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fractiune din acesta

182

8. Ceamuri, slepuri si barje fluviale:

x

a) cu capacitatea de incarcare pana la 1500 de tone, inclusiv

182

b) cu capacitatea de incarcare de peste 1500 de tone si pana la 3000 de tone, inclusiv

280

c) cu capacitatea de incarcare de peste 3000 de tone

490

 

 Art.I.5 Se stabileşte taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor pentru anul 2015 după cum urmează:

  Orice persoană care trebuie să obţină un certificat , aviz sau autorizaţie prevazută în prezentul capitol, trebuie să plăteasca taxa pentru eliberarea certificatului, avizului sau autorizaţiei.

  Taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi a autorizaţiilor se achită anticipat eliberării acestora.

 

   I.5.A) Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism

 

Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, în mediul urban, este egală cu suma stabilită de Consiliul local în limitele prevăzute în tabelul de mai jos:

Tabel nr.8

                          Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism – lei -

Suprafata pentru care se obtine certificatul de urbanism

Prevederi legale

Propuneri pentru 2015

a) pana la 150 m 2, inclusiv

5-6

5

b) intre 151 si 250 m 2, inclusiv

6-7

7

c) intre 251 si 500 m 2, inclusiv

7-9

8

d) intre 501 si 750 m 2, inclusiv

9-12

11

e) intre 751 si 1000 m 2, inclusiv

12-14

12

f) peste 100 m 2

14 + 0,01 lei/m 2, pentru fiecare m 2 care
depaseste 1000 m 2

14 + 0,01 lei/m 2, pentru fiecare m 2 care
depaseste 1000 m 2

 

            I.5.B  Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire care urmează a fi folosită ca locuinţă sau anexă la locuinţă este egală cu 0,5 din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii, dar nu mai putin decat valoarea impozabila a cladirii stabilita conform legii.

           I.5.C   Taxa pentru eliberarea autorizatiei de foraje sau excavări necesară studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatărilor de carieră, balastierelor, sondelor de gaze şi petrol, precum şi altor exploatări se calculează înmulţind numărul de metri pătraţi de teren afectat de foraj sau excavaţie  cu o valoare stabilită de Consiliul local între 0 şi 8 lei inclusiv, pentru fiecare mp/afectat. Pentru anul 2015  taxa s-a  stabilit la 4 lei pentru fiecare mp afectat.

 I.5.D  Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de şantier.

 I.5.E Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.

        I.5.F Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor, este stabilită de Consiliul local între 0 şi 8 lei, inclusiv, pentru fiecare mp de suprafaţă de construcţie.

Pentru anul 2015  taxa s-a stabilit la 8 lei pentru fiecare mp de suprafaţă ocupată de construcţie.

            I.5.G Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute  mai sus, este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv instalaţiile aferente.

            I.5.H Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau partială a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă a construcţiei, stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri. În cazul desfiinţării parţiale a unei construcţii, taxa pentru eliberarea autorizaţiei se modifică astfel încât să reflecte porţiunea din construcţie care urmează a fi demolată.

          I.5.I Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din  cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.

        I.5.J Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşament la reţelele publice de apă, canalizare, gaze termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu se stabileşte de Consiliul local între 0 şi 13 lei, inclusiv, pentru fiecare racord. Pentru anul 2015  taxa s-a  stabilit  la 13 lei, pentru fiecare racord.

        I.5.K  Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea  teritoriului, de către primari  sau de structurile  de specialitate din cadrul Consiliului Judetean se stabileşte de Consiliul local între 0 şi 15 lei, inclusiv. Pentru anul 2015  taxa s-a  stabilit  la 10 lei .

       I.5.L  Taxa  pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă se stabileşte de către Consiliile locale între 0 şi 9, inclusiv. Pentru anul 2015 taxa s-a  stabilit la 5 lei .

       I.5.M   Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, detinute de consiliile locale se stabileşte de către Consiliul local şi este între 0 şi 32 lei, inclusiv, pentru fiecare mp sau fracţiune de mp.  Pentru anul 2015  taxa s-a  stabilit la 32 lei, pentru fiecare mp sau fracţiune de mp.

        I.8.N  Taxa pentru eliberarea certificatului de producător se stabileşte de către Consiliul local şi este între 0 şi 80 lei, inclusiv. Pentru anul 2015 taxa s-a  stabilit la  50 lei.

      I.8.O Comercianţii a căror activitate se desfăşoară potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională-CAEN aprobată prin Hotărârea  Guvernului nr. 656/1997, cu modificările ulterioare , în clasa 5530 – restaurante şi 5540 – baruri, datorează bugetului local al oraşului Mioveni, până la data de 31 martie  a anului în curs o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică, stabilită de către Consiliul local între 0 şi 4195 de lei, inclusiv.

 

Pentru anul 2015 s-a stabilit o taxa diferenţiată astfel:

-         pentru unităţile care functioneaza sub codul CAEN 5530- RESTAURANTE  a căror suprafaţă este sub 50 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit  o taxă de 200 de lei/an;

-         pentru unităţile care funcţionează sub codul CAEN 5530- RESTAURANTE  a căror suprafaţă este între 51 mp şi 150 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit  o taxă de 500 de lei/an;

-         pentru unităţile care functionează sub codul CAEN 5530- RESTAURANTE  a căror suprafaţă este peste 151 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit  o taxă de 1500 de lei/an;

-         pentru unităţile care functioneaza sub codul CAEN 5540 – BARURI, a căror suprafaţă este sub 50 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit  o taxa de 200 lei/an;

-         pentru unităţile care functioneaza sub codul CAEN 5540 – BARURI, a căror suprafaţă este între 51 mp şi 150 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit  o taxa de 300 lei/an;(aceeasi si in 2014)

-         pentru unităţile care functioneaza sub codul CAEN 5540 – BARURI, a căror suprafaţă este peste 151 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit o taxa de 500 lei/an;

 

Taxa pentru viza anuală a autorizaţiilor privind desfaşurarea activităţii de

alimentaţie publică, se plateşte integral pentru tot anul în curs.

               Pentru unităţile cu activităţi sezoniere care desfăşoară activităţi de alimentaţie publică ( terase pe timpul verii) propunem instituirea unei taxe de alimentaţie publică în cuantum de 30 de lei /lună.

               Cererea pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică sezoniere se va depune la Primăria Mioveni, până finele lunii în care a început activitatea, iar majorările de întârziere se vor percepe începând cu data de întâi a lunii următoare începerii activităţii.

           Documentaţia necesară pentru eliberarea autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică pe raza administrativ teritorială a oraşului Mioveni, modelul autorizaţiei , precum şi procedura de eliberare a autorizaţiei se stabileşte prin Dispoziţia Primarului Oraşului Mioveni.

ART I.6 Se stabileşte impozitul pe spectacole pentru anul 2015 după cum urmează:

 

 Orice persoană care organizează o manifestare artistică, o competiţie sportivă sau orice altă activitate distractivă în România are obligaţia de a plăti impozitul prevăzut în prezentul capitol, denumit în continuare impozitul pe spectacole.

Cote şi valori de impozitare

Impozitul pe spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma încasată din vânzarea biletelor de intrare şi a abonamentelor.

Cota de impozit se determină după cum urmează:

a)  În cazul unui spectacol de teatru , ca de exemplu o piesă de teatru , balet, operă, operetă, concert filarmonic sau orice manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cota de impozit este egală cu 2%.

b) În cazul oricărei alte manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egala cu 5%.

           Pentru activitatile artistice si distractive de videotecă şi discotecă , impozitul pe spectacole se stabileşte pentru fiecare zi de manifestare artistică sau de activitate distractivă, prin înmulţirea suprafeţei incintei videotecii sau discotecii cu suma stabilită de Consiliul local astfel:

a)     În cazul videotecilor, între 0 şi 2 inclusiv;

b)    În cazul discotecilor, între 0 şi 3 inclusiv.

 Impozitul pe spectacole se ajustează prin înmulţirea sumei stabilite, cu coeficientul de corecţie corespunzător rangului localităţii. Pentru oraşul Mioveni rangul localităţii este 3.

  Pentru anul 2015  impozitul pe spectacole pentru videoteci şi discoteci să fie stabilit la 0,25 lei/zi/mp care se ajustează  cu coeficientul de corecţie rezultând astfel un impozit în sumă de 0,75 lei/zi/mp.

          Impozitul pe spectacole nu se aplică spectacolelor organizate în scopuri umanitare.

 

ART I.7 Se stabileşte taxa hotelieră pentru anul 2015 după cum urmează:

 

 Taxa pentru şederea într-o unitate de cazare, denumită în continuare taxa hotelieră, este de 1% şi se calculează de către persoanele juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate.Unitatea de cazare are obligaţia de a vărsa taxa colectată la bugetul local al unităţii administrative-teritoriale în raza căreia este situată aceasta. Taxa hotelieră se calculează prin aplicarea cotei stabilite la tarifele de cazare practicate de unitatile de cazare.

 

ART I.8 Se stabileşte taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate pentru anul 2015 după cum urmează:

 

A.               Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate.

 

  Orice persoană, care beneficiază de servicii de reclamă şi publicitate în baza unui contract sau a unei alt fel de înţelegere încheiată cu altă persoană, datorează plata taxei de reclamă şu publicitate, cu excepţia serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin mijloace de informare în masă scrise şi audiovizuale.

   Cota taxei se stabileşte de către Consiliul local între 1% şi 3%.

   Pentru anul 2015 s-a stabilit  ca taxa  pentru serviciile de reclamă şi publicitate pentru contribuabilii care încheie contracte de publicitate şi reclamă sa fie  de 3% din valoarea contractului, exclusiv TVA.

 

B.               Taxa  pentru afişaj  in scop de reclamă si publicitate .

 Orice  persoană care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public pe raza oraşului Mioveni datorează plata taxei anuale prevazute în prezentul articol către bugetul local al oraşului Mioveni.

Valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se calculează anual, prin înmulţirea numărului de metri pătraţi sau a fracţiunii de metru pătrat a suprafeţei afişajului pentru reclamă sau publicitate cu suma stabilită de Consiliul Local, astfel:

a). în cazul unui afişaj în locul în care persoana derulează o activitate economică, suma este între 0 şi 32, inclusiv. Pentru anul 2015 s-a stabilit  ca taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate să fie stabilită la 32 lei/mp/an la care se aplică majorarea prevăzută de art.287 din L.571/2003 cu modifcările şi completările ulterioare, de 5%, rezultând astfel o taxa în sumă de 34 lei/mp/an;

 

b). în cazul oricărui alt panou, afişaj sau structură de afişaj, pentru reclamă şi publicitate, suma este între 0 şi 23 lei, inclusiv.  Pentru anul 2015 s-a hotarat  ca taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate să fie stabilită la  23 lei/mp/an la care se aplică majorarea prevăzută de art.287 din L.571/2003 cu modifcările şi completările ulterioare, de 5%, rezultând astfel o taxa în sumă de 24 lei/mp/an;

Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate sunt obligate ca pana la data de 31 ianuarie 2015, sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate. Nedepunerea in  termenul stabilit se sanctioneaza cu amenda conform Art. 294, alin.2, lit. a si b. conform Codului Fiscal.

 

Taxa  pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se plăteşte anual în două rate egale, până la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi publicitate, datorată bugetului local al oraşului până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.

Art.II Se stabilesc TAXELE EXTRAJUDICIARE DE TIMBRU PRECUM ŞI AMENZILE APLICATE POTRIVIT DISPOZITIILOR LEGALE pentru 2015 după cum urmează:

 Taxele extrajudiciare de timbru precum şi sancţiunile privind limitele minime şi maxime  ale amenzilor în cazul  persoanelor fizice şi persoanelor juridice  sunt evidenţiate conform tabelelor de mai jos:

 

Tabel nr.9


Sancţiuni

 

Limitele minime si maxime ale amenzilor in cazul persoanelor fizice

 

Art. 294 alin. (3)

Contraventia prevazuta la alin. (2) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 70 lei la 279 lei, iar cele de la lit. b)-d) cu amenda de la 279 lei la 696 de lei

 

Art. 294 alin. (4)

Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea, dupa caz, a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 325 de lei la 1578 lei.

 

Limitele minime si maxime ale amenzilor in cazul persoanelor juridice

 

Art. 294 alin. (6)

(6) In cazul persoanelor juridice, limitele minime si maxime ale amenzilor prevazute la alin. (3) si (4) se majoreaza cu 300%, respectiv:

- contraventia prevazuta la alin. (2) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 280 lei la 1116 lei, iar cele de la lit. b)-d) cu amenda de la 1116 lei la 2784 lei.

Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea, dupa caz, a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1300 lei la 6312 lei.

 


Lista cuprinzând taxele extrajudiciare de timbru

 

 

CAPITOLUL I
Taxe pentru eliberarea certificatelor de orice fel, altele decat cele eliberate de instante, Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si de notarii publici, precum si pentru alte servicii prestate de unele institutii publice

 

1.

Eliberarea de catre organele administratiei publice centrale si locale, de alte autoritati publice, precum si de institutii de stat, care, in exercitarea atributiilor lor, sunt in drept sa certifice anumite situatii de fapt, a certificatelor,
adeverintelor si a oricaror alte inscrisuri prin care se atesta un fapt sau o situatie, cu exceptia acelor acte pentru care se plateste o alta taxa extrajudiciara de timbru mai mare

2

 

2

Eliberarea certificatului de producator

Punct abrogat prin art. 80 lit. j) din
Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale

 

3

Eliberarea certificatelor de proprietate asupra animalelor, pe cap de animal:

x

 

 

- pentru animale peste 2 ani

2

 

 

- pentru animale sub 2 ani

2

 

4.

Certificarea (transcrierea) transmisiunii proprietatii asupra animalelor, pe cap
de animal, in bilete de proprietate:

X

 

 

- pentru animale sub 2 ani

2

 

- pentru animale peste 2 ani

5

 

5.

Eliberarea certificatelor de inregistrare fiscala

Punct abrogat prin art. 1, pct. 144 din
Legea nr. 174/2004 pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedura fiscala

 

6.

Eliberarea, la cerere, a certificatelor medico-legale si a altor certificate medicale
folosite in justitie

2

 

7.

Eliberarea, la cerere, a certificatelor de cazier judiciar

2

 

8.

Inregistrarea, la cerere, in actele de stare civila a schimbarii numelui si sexului

15

 

9.

Inregistrarea, la cerere, in actele de stare civila a desfacerii casatoriei

2

 

10.

Transcrierea, la cerere, in registrele de stare civila romane, a actelor de stare
civila intocmite de autoritatile straine

2

 

11.

Reconstituirea si intocmirea ulterioara, la cerere, a actelor de stare civila

2

 

12.

Eliberarea altor certificate de stare civila in locul celor pierdute, sustrase,
distruse sau deteriorate

2

 

CAPITOLUL II
Taxe pentru eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate si inscrierea mentiunilor in acestea, precum si pentru eliberarea permiselor de vanatoare si de pescuit

 

1.

Acte de identitate:

X

 

 

a) eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate pentru cetatenii romani,
eliberarea sau prelungirea valabilitatii actelor de identitate pentru cetatenii
straini si pentru persoanele fara cetatenie, precum si inscrierea mentiunilor
privind schimbarea domiciliului sau a resedintei cetatenilor romani

5

 

b) inscrierea mentiunilor privind schimbarea domiciliului sau a resedintei

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

c) viza anuala a carnetelor de identitate ale cetatenilor straini si ale persoanelor
fara cetatenie

6

 

d) eliberarea unor noi carti, buletine, carnete de identitate si legitimatii provizorii
in locul celor pierdute, furate sau deteriorate

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

2.

Inregistrarea cererilor persoanelor fizice si juridice privind furnizarea unor date
din Registrul permanent de evidenta a populatiei

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

3.   

Eliberarea sau viza anuala a permiselor de vanatoare

3

 

4.

Eliberarea sau viza anuala a permiselor de pescuit

2

 

CAPITOLUL III
Taxe pentru examinarea conducatorilor de autovehicule in vederea obtinerii permiselor de conducere

 

1.

Taxe pentru examinarea candidatilor care au absolvit o scoala de conducatori de autovehicule:

x

 

a) obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile A, A1, B, B1 si B+E

6

 

b) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoria A

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

c) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule apartinand uneia dintre categoriile sau subcategoriile B, B1, B+E

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

d) obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, C+E, D+E, C1+E, D1+E, Tb si TV

28

 

e) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule apartinand uneia dintre categoriile sau subcategoriile C1+E, D1+E, C, D, Tb, Tv

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

f) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoriile C+E, D+E

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

2.

Taxe pentru examinarea persoanelor carora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse in permisul anulat, precum si a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obtinerea aceleiasi categorii a permisului de conducere, precum si pentru persoanele care nu au absolvit o scoala de conducatori de autovehicule, cu exceptia celor
pentru categoriile B, B1, B+E

84

 

3.

Taxe pentru examinarea persoanelor carora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse in permisul anulat

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

4.

Taxe pentru examinarea persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obtinerea aceleiasi categorii a permisului de conducere

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

CAPITOLUL IV

Taxe de inmatriculare a autovehiculelor si remorcilor, autorizare provizorie de circulatie si autorizare de circulatie pentru probe

 

1.

Taxe de inmatriculare permanenta sau temporara a autovehiculelor si remorcilor:

x

 

a) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata de pana la 3.500 kg inclusiv

60

 

b) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata cuprinsa intre 750 kg si 3.500 kg, inclusiv

Abrogat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 70/2009

 

c) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg

145

 

2.

Taxa de autorizare provizorie a circulatiei autovehiculelor si remorcilor neinmatriculate permanent sau temporar

9

 

3.

Taxe de autorizare a circulatiei pentru probe a autovehiculelor si remorcilor

414

 

CAPITOLUL IV1
Taxa pentru furnizare date

 

Inregistrarea cererilor persoanelor fizice si juridice privind furnizarea unor date din Registrul national de evidenta a persoanelor, precum si din Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare si din registrele judetene si al municipiului Bucuresti de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare

5

 

CAPITOLUL V

Taxe pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

 

1.

Taxe pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia celor pentru terenurile agricole si forestiere

15

 

 

 

 

 

 

 

 

Art.III Pentru anul 2015 s-au stabilit  ,,alte taxe locale,, conform art.283 din Codul fiscal:

Art.III.1  Taxa acces  la Baza de Agrement ,,Bemo,, este stabilita la 10 lei/persoană pentru adulţi şi 5lei/persoană, pentru copii şi studenţi.

            Sumele încasate vor fi folosite pentru întreţinerea şi reparaţiile ocazionale a Bazei de Agrement Bemo.

Art.III.2 Taxa de urgenţă pentru eliberarea adeverinţelor de nomenclatură stradală emise de biroul Urbanism, din cadrul Primariei Orasului Mioveni este  in suma de 15 lei.

Art.III.3  Taxa de urgenta pentru eliberarea adeverintelor de  achitare integrala a ratelor de cumparare  privind   apartamentele din fondul locativ, precum si eliberarea  duplicatelor pentru actele de propietate  pierdute ( contracte de vanzare – cumparare apartamente) emise de compartimentul Fond Locativ din cadrul Primariei Orasului Mioveni, este  in suma de 15 lei.

          Art.III.4. Taxa de deratizare, este  stabilita  pentru   deţinătorii  de imobile cu constructii  înregistrate în evidenţa fiscală a biroului Impozite şi Taxe, şi este în cuantum de:

         -7,5 lei/an/imobil cu constructie situat la adrese diferite, pentru persoanele  fizice ,

         -15 lei/an/imobil cu constructie situat la adrese diferite, pentru persoanele  juridice cu exceptia Automobile Dacia S.A, şi a colaboratorilor lor, F.C.N., S.C.N., Penitenciarul Colibasi. Termenul de achitare al taxei de deratizare este de 31 martie   a anului fiscal.

      Taxa speciala de salubrizare pt. utilizatorii fara contract de prestari servicii cu operatorul de salubritate astfel:

  - persoane fizice 300 lei/an,

   -persoane juridice 500 lei/an

Art.III.5  Pentru anul  2015, taxa de acces la bazinul de înot didactic va fi:

          - taxa de acces la bazinul de înot didactic/oră/persoană - 20 lei;   - abonament iniţiere/învăţare (12 şedinţe incluse)- 150 lei/lună;

          - abonament agrement(10 şedinţe incluse) – 120 lei/lună;

 

Art.III.6 Taxele  pentru activitatile desfasurate  in Piata Dacia  sunt stabilite conform anexei nr.2, care face parte integranta din prezenta Hotărare.                                           

Art.III.7 Taxa pentru  ocuparea   domeniului   public  care se stabileşte şi  încasează în conformitate cu Regulamentul ce face parte integrantă din prezenta Hotărâre -Anexa nr.3

 

  Art. III.8 Taxa tranzitare pentru exploatare fond forestier se stabileşte conform art. 283, alin.2 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare şi se încasează  în conformitate cu Regulamentul ce face  parte integrantă din prezenta Hotărâre – Anexa nr.4

 

 Art.III.9 S-a instituit conform HCL nr.30/28.03.2013 taxa pentru eliberarea Permiselor de acces pe b-dul Dacia pentru autovehiculele cu masa maximă autorizată peste 7,5 t, dar fără a depăşi 16 t astfel:

-         1000 lei/ an calendaristic/autovehicul;

-         500 lei/6 luni/autovehicul;

-         100 lei/lună/autovehicul;

-         20 de lei/zi/autovehicul.

Se  menţin aceleasi  niveluri şi pentru anul 2015.

 

Art. III.10 S-a instituit conform  HCL 32/28.03.2013 taxa pentru tranzitul curselor speciale de călători prin oraşul Mioveni.

     Taxa se va percepe începând cu 01.01.2015 astfel:

-         100 lei/mijloc de transport/an. Taxa se va achita până la data de 31 martie a anului fiscal în curs.

Pentru eliberarea documentelor solicitate în vederea aprobării tranzitului acestor curse se aplică următoarele tarife pentru anul 2015:

-         Tarif acordare autorizaţie transport – 300 de lei;

-         Tarif eliberare copie conformă a autorizaţiei de transport – 150 de lei;

-         Tarif eliberare de duplicate ale autorizaţiei de transport, copii conforme si licenţe de traseu – 50 de lei;

-         Tarif acordare licenţă de traseu – 200 de lei;

Încasările realizate din aplicarea tarifelor prevăzute mai sus se fac venit la bugetul local şi nu intră în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată.

 

Art.III.11 Pentru parcarea în parcările publice cu plată se vor percepe următoarele taxe:

A) pentru mijloacele de transport cu masa totală maximă autorizată cuprinsă între 1500 kg şi 3500 kg astfel:

o   5 lei/ mijloc de transport/zi;

o   1,5lei/mijloc de transport/oră/

B) pentru mijloacele de transport cu masa totală maximă autorizată mai mare de  3500 kg astfel:

o    20 lei/ mijloc de transport/zi;

o      5 lei/mijloc de transport/oră/

 

 

Art.III.11 Taxa pentru eliberarea de documente  din arhiva Administraţiei Publice Locale a Primăriei Oraşului Mioveni, potrivit art. 283 din Legea nr.571/2003, privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările este de 2 lei/pagină.

 

 

 Art.IV. Se menţine taxa specială în vederea colectării, transportului şi depozitării deşeurilor menajere de pe raza oraşului Mioveni, care  la nivelul anului 2015 va fi indexata cu rata inflatiei.  

           Taxa este de 7,5 lei/persoană /lună şi este datorată de către persoanele fizice conform condiţiilor din Regulamentul privind încasarea taxei speciale de colectare, transport şi depozitare gunoi menajer ce face parte integrantă din hotărarea sus-menţionată – Anexa 1.

 

 

Art.V.1 Se acordă următoarele scutiri şi facilităţi pentru persoanele fizice:

 (1). Impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, impozitul asupra mijloacelor de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor precum şi alte taxe prevăzute la art. 282 si art. 283 nu se aplica pentru:

    a).  veteranii de război;

       b). persoanele fizice prevăzute la art.1 al Decretului lege nr.118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completarile ulterioare, precum şi în alte legi.

(2). Persoanele prevăzute la art.3 alin.(1). lit.b şi art.4, alin.(1), din Legea Recunoştinţei  faţă de eroii martiri şi luptătorii care au contribuit la Victoria Revoluţiei Române, din decembrie 1989 , nr.341/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.654 din 20 iulie 2004, nu datorează:

        a).impozitul pe clădiri pentru locuinţa situată la adresa de domiciliu;

        b).impozitul pe teren aferent clădirii prevăzute la lit a);

        c).impozitul asupra mijloacelor de transport aferentă unui singur autoturism tip hycomat sau a unui mototriciclu.

(3).  Impozitul pe clădiri şi impozitul pe teren nu se aplica văduvelor de război şi văduvelor veteranilor de război care nu s-au recăsătorit.

        (4). Impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, taxa pentru eliberarea unei autorizaţii pentru desfăşurarea unei activităţi economice nu se datorează de către persoanele cu handicap grav sau accentuat şi persoanele încadrate în gradul I de invaliditate.

 (5). În cazul unei clădiri, al unui teren sau al unui mijloc de transport deţinut în comun de o persoană fizică prevazută la alin. (1), (2), (3) sau (4), scutirea fiscală se aplică integral pentru proprietăţile deţinute în comun de soţi.

(6). Scutirea de la plata impozitului pe clădire se aplică doar clădirii folosite ca domiciliu de persoanele fizice prevăzute la alin. (1), (2),(3) sau (4).

(7). Scutirea de la plata impozitului pe teren se aplică doar terenului aferent clădirii utilizate ca domiciliu de persoanele fizice prevazute la alin. (1), (2), (3) sau (4).

(7.1).  Scutirea de la plata impozitului asupra mijloacelor de transport se aplică doar pentru un singur mijloc de transport, la alegerea persoanelor fizice prevăzute la alin. (1), si (2).

(8). Scutirea de la plata impozitului prevăzută la alin. (1), (2), (3), sau (4), se aplică unei persoane începând cu prima zi a lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii.

 

      Art.V.2 Pentru anul 2015 se acordă următoarele  scutiri si facilitati stabilite de Consiliul Local:

 

       Consiliul Local acordă scutire de la plata  impozitului pe clădire şi a impozitului pe teren sau o reducere a acestora pentru persoanele ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară ori constau în exclusivitate din indemnizatie de şomaj sau ajutor social.

Scutirea de la plata impozitelor sau reducerile acestora se aplică persoanei respective cu începere de la data de întâi  a lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii sau reducerii.

      Criteriile si condiţiile pentru acordarea facilităţilor fiscale sunt următoarele: 

1. Condiţiile pentru acordarea facilităţilor fiscale persoanelor fizice care nu au nici un venit, constau în exclusivitate din ajutor social sau indemnizatie de şomaj:

           -petentul să nu realizeze nici un venit sau veniturile sale să provina în exclusivitate din ajutor social sau indemnizatie de somaj;

- să nu deţină în proprietate şi alte bunuri imobile (clădiri, terenuri intravilane, sau extravilane) în afară de locuinţa de domiciliu şi terenul aferent acesteia;

   - să nu deţină în proprietate mijloc de transport;

   - să nu înregistreze debite restante, inclusiv amenzi.

2.Condiţiile pentru acordarea facilităţilor fiscale persoanelor fizice cu venituri mai mici decât salariul minim brut pe ţară garantat:

             - totalul veniturilor lunare pe familie (pentru membrii familiei care au acelaşi domiciliu cu petentul) realizate de persoanele care domiciliază la adresa imobilului pentru care se solicită scutirea impozitului, sa fie mai mică sau egală cu salariul de bază minim brut pe ţară, valabil în cursul anului 2015;

- să nu deţină în proprietate şi alte bunuri imobile (clădiri, terenuri intravilane sau extravilane) în afară de locuinţa de domiciliu şi terenul aferent acestuia;

- să nu deţină în proprietate mijloc de transport,

- să nu înregistreze debite restante, inclusiv amenzi.

 

 Procedura de acordare a scutirii/reducerilor la plata impozitului pe clădire şi teren pentru persoane fizice:

             Constituirea dosarului:

     Dosarul pentru acordarea scutirii la plată trebuie să cuprindă:

           - cererea prin care se solicită scutirea/reducerea la plata impozitului pe cladire şi pe terenul aferent clădirii, care trebuie făcută de către proprietar şi numai pentru locuinţa de domiciliu şi pentru terenul aferent locuinţei de domiciliu:

           - copie  a  actelor de proprietate  pentru clădire şi teren;

           - copie declaraţie de clădire şi teren (pentru cei care locuiesc la case);

           - copii de pe actele de identitate pentru toate persoanele care au acelasi domiciliu,

           -dovada veniturilor lunare pentru toate persoanele care au acelaşi domiciliu (adeverinţă de salariu brut, cupon de pensie, copie carnet şomaj, pensie de asistenţă socială, alocaţie pentru copii, orice alt document privind dovada veniturilor);

           - declaraţie pe propria răspundere autentificată de notar public că nu are alte venituri (venituri din activităţi independente, venituri din cedarea folosinţei bunurilor, venituri din activităţi agricole şi venituri din alte surse) şi că nu deţine în proprietate alte bunuri impozabile (clădiri, terenuri, auto) în afara locuinţei de domiciliu;

          - dovada privind bursele pentru elevi, studenţi, eliberată de instituţia de învăţământ unde frecventeaza cursurile.

   

NOTA :

Condiţiile si criteriile vor fi îndeplinite cumulativ.

 

         Aspecte referitoare la circuitul dosarului:

- cererea prin care se solicită scutirea la plată, împreună cu documentele justificative enumerate mai sus trebuie înregistrate la Registratura Primariei oraşului Mioveni;

- biroul Impozite şi taxe locale verifică şi analizează fiecare dosar privind scutirea la plata impozitului pe clădire şi teren;

          - biroul Impozite şi taxe locale întocmeşte adresele de răspuns cu rezoluţia de acordare sau  nu, a scutirii/reducerii  la plată, iar aceasta va fi dusă la îndeplinire cu aprobarea conducătorului instituţiei;

          Scutirea /reducerea la plata impozitului pe clădiri şi teren se aplică solicitantului cu începere de la data de întâi a lunii în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii/ reducerii.

          

           3. In temeiul Art. 286 alin. 8, din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Local al Orasului Mioveni, acorda scutirea de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de 7 ani cu incepere de la data de 01 ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare , pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie, pe baza procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor, intocmit in conditiile legii, prin care se constata realizarea masurilor de interventie recomandata de catre auditorul energetic in certificatul de performanta energetica sau dupa caz, in raportul de audit energetic, astfel cum este prevazut in O.U.G. nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.158/2011.Procedura de acordare a facilitatii fiscale se stabileste prin Regulamentul care face parte integranta din prezenta hotarare-Anexa nr. 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          4. In temeiul Art.286 alin.9, din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Local al Orasului Mioveni, acorda scutirea de la plata impozitului pe cladiri /taxei pe cladiri pe o perioada de 5 ani consecutivi, cu incepere de la data de 01 ianuarie a anului fiscal urmator in care a fost efectuata receptia la terminarea lucrarilor, pentru proprietarii care executa lucrari in conditiile Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii architectural-ambientale a cladirilor.  Procedura de acordare a facilitatii fiscale se stabileste prin Regulamentul care face parte integranta din prezenta hotarare –Anexa nr.6.

 

 

 

 

Art.VI Dispoziţii finale şi tranzitorii

 

1. Se propune anularea creanţelor fiscale restante datorate bugetului local al oraşului Mioveni, de până la 10 lei inclusiv, aflate în sold la data de 31.12.2014 provenite din impozite, taxe, contribuţii şi alte sume prevăzute de Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

 

2. În conformitate cu art. 287 din  Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare Consiliul local al oraşului Mioveni poate stabili cote adiţionale la impozitele şi taxele locale ce nu pot fi mai mari de 20% faţă de nivelurile aprobate prin Hotărârea de Guvern nr.1309/2012.

 

Pentru a mentine nivelurile stabilite in anul fiscal 2014 se majoreaza cu 5% pentru anul 2015 taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate prevazuta la artr. I.5,lit. B, din prezenta Hotarare.

 

 

 

3. Prevederile prezentei hotărâri se completează cu prevederile Codului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

          4. Faţă de cele arătate mai sus propunem adoptarea unei hotărâri cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale, hotărâre care va intra in vigoare începând cu 01.01.2015, data de la care îşi va înceta aplicabilitatea Hotărârea Consiliului Local nr.81/2013,

             Mioveni, 17.07.2014,

 

 

         PRESEDINTE DE SEDINTA                            CONTRASEMNEAZA

             TOMA  RODIAN CRISTIAN                            SECRETARUL ORASULUI MIOVENI 

                                                                                                   JR. STEFANESCU MARIA