JUDETUL ARGES
ORASUL MIOVENI
CONSILIUL LOCAL
Privind
stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2015
Consiliul
Local al Orasului
Mioveni, judetul Arges intrunit in
sedinta ordinara din data de
17.07.2014 ,
Avand in vedere:
- Expunerea
de motive nr.10707/16.04.2014, a
Primarului Orasului Mioveni,
- Raportul intocmit de Biroul Impozite si Taxe nr.10706/16.04.
2014,
- Avizul favorabil al comisiilor de specialitate
ale Consiliului local si al Secretarului Orasului Mioveni,
In conformitate cu prevederile Legii
571/2003, privind Codul Fiscal , cu
modificarile si completarile
ulterioare, ale HGR nr.44/2004
pentru aprobarea Normelor Metodologice de Aplicare
a Legii nr. 571/2003,
privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale
HGR.1309/2012, privind nivelurile pentru
valorile impozabile, impozitele
si taxele locale
si alte taxe
asimilate acestora, precum
si amenzile aplicabile
in anul fiscal 2015,
Legea nr.101/2006, privind serviciul de
salubrizare al localitatii cu modificarile si completarile ulterioare.
In baza art.36, alin.(2) lit.b) si alin.4, lit.c)
din Legea nr. 215/2001 privind
Administratia Publica Locala , republicata .
In temeiul art.39, alin.(4) si art.45, alin.(2),
lit.c) coroborate cu prevederile art.115 alin (1) lit.b), alin.(3),
(5), (6) si (7) din Legea 215/2001 privind
Administratia Publica Locala , republicata.
HOTĂRĂŞTE
ART I.1. Se stabileşte impozitul pe
clădiri pentru persoane fizice pentru anul 2015 după cum
urmează:
În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri
se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă
a clădirii.
Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se
determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfaşurate
a acesteia, exprimata in metri patrati, cu valoarea impozabila corespunzatoare,
exprimată în lei/metru patrat , prezentată în tabelul urmator:
Tabel
nr.1
VALORILE IMPOZABILE pe metru pătrat de suprafaţă construită desfaşurată la clădiri, în cazul persoanelor fizice |
||
Tipul cladirii |
Valoarea impozabila - lei/mp- |
|
Cu instalatii de apa, canalizare, |
Fara instalatii de apa, canalizare, |
|
A. Cladire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa ori din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic |
935 |
555 |
B. Cladire cu peretii
exteriori din lemn, din piatra naturala, din |
254 |
159 |
C. Cladire-anexa cu
cadre din beton armat ori cu pereti exteriori |
159 |
143 |
D. Cladire-anexa cu
peretii exteriori din lemn, din piatra |
95 |
63 |
E. In cazul
contribuabilului care detine la aceeasi adresa |
75% din suma care s-ar aplica |
75% din suma care s-ar aplica |
F. In cazul
contribuabilului care detine la aceeasi adresa |
50% din suma care s-ar aplica |
50% din suma care s-ar aplica |
Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează
în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este
amplasată clădirea, prin înmulţirea acesteia cu
coeficienţii de corecţie următori: rangul 3 rangul 5
-
pentru zona A :
2,30; zona A: 1,05
-
pentru zona B :
2,20;
Dacă
dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate
pe conturul exterior, atunci suprafaţa construită desfăşurată
a clădirii se determină prin înmulţirea suprafeţei utile a
clădirii cu un coeficient de
transformare de 1,20.
Pentru clădirile structurate
în blocuri cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie se reduce cu
0,10.
Valoarea impozabilă a clădirii se reduce în funcţie de anul terminării acesteia
după cum urmează:
- cu 20%, pentru clădirea care are o vechime de peste 50 de ani la
data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă,
- cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30
de ani si 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.
În cazul clădirii utilizate ca locuinţă, a cărei
suprafaţă construită desfăşurată depăşeşte
150 de metri pătraţi, valoarea impozabilă a acesteia, determinată
în urma aplicării prevederilor de mai sus, se majorează cu câte 5% pentru fiecare 50 mp sau fracţiune din aceştia.
Dacă o persoană fizică
are în proprietate două sau mai multe clădiri impozitul pe clădiri
se majorează după cum
urmează:
a). cu 65%
pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu,
b). cu 150% pentru a doua cladire în afara celei de la adresa de
domiciliu,
c). cu 300% pentru a treia clădire
şi următoarele în afara celei de la adresa de domiciliu.
Persoanele fizice care deţin două sau mai multe clădiri în
afara celei de la adresa de domiciliu au
obligaţia să depună o declaraţie specială la
biroul Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei oraşului Mioveni.
Impozitul pe clădiri datorat de
contribuabilii persoane fizice pentru clădirile a căror
destinaţie a fost schimbată din locuinţă în spaţiu comercial
se majorează cu cota de 20% şi
impozitul pe clădiri datorat de contribuabilii persoane fizice pentru clădirile a căror destinaţie
este de spaţiu comercial se majorează cu cota de 20% şi se adaugă la
nivelul prevăzut în tabloul de valori conform HGR 1309/2012.
Orice persoană care dobândeşte, construieşte, înstrăinează,
extinde, îmbunătăţeşte, demolează, distruge sau
modifică în alt mod o clădire existentă, are obligaţia de a
depune o declaraţie fiscală la
compartimentul de specialitate în termen de 30 de zile.
Impozitul se plăteşte anual în două rate egale până
la 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.
Impozitul anual pe clădiri, datorat aceluiaşi buget local de
către contribuabili, persoane fizice, de
până la 50 de lei inclusiv, se plăteşte integral până la
primul termen de plată. În
cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe clădiri
amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrative-teritoriale,
suma de 50 de lei se referă la impozitul pe clădiri cumulat.
Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat
pentru întregul an de către persoanele fizice, până la data de 31
martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10% ce se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local.
Pentru anul 2015 s-a stabilit
acordarea unei bonificaţii pentru
plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru
întregul an de către persoanele fizice, până la data de 31
martie de 10% (menţinerea
aceleiaşi cote cu anul 2014).
ART I.2 Se stabileşte impozitul pe
clădiri pentru persoane juridice pentru anul 2015 după cum
urmează:
În cazul persoanelor juridice, impozitul şi taxa pe clădiri se
calculează prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de
inventar a clădirii.
Valoarea de inventar a clădirii este valoarea de intrare a clădirii
în patrimoniu, înregistrată în contabilitatea proprietarului clădirii,
conform prevederilor legale în vigoare.
Impozitul pe clădire se calculează prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a
clădirii ce se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local
şi poate fi cuprinsă între 0,25% şi 1,5% inclusiv.
Pentru anul 2015 s-a stabilit cota de
1,4% .
În cazul unei clădiri care nu
a fost reevaluată, cota
impozitului pe clădiri se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local între:
a) 10 % şi 20% pentru clădirile
care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta,
b) 30% şi 40% pentru clădirile care nu au fost
reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă.
Pentru anul 2015 s-a stabilit aplicarea cotelor menţionate anterior astfel:
a) 10 % pentru clădirile care
nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori
anului fiscal de referinta (
menţinerea aceluiaşi nivel ca şi în anul 2014).
b) 30% pentru clădirile care nu
au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă ( menţinerea aceluiaşi nivel ca
şi în anul 2014).
În cazul unei cladiri a
carei valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii,
valoarea impozabila se reduce cu 15%.
Impozitul se plăteşte anual în două rate egale până
la 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.
Impozitul anual pe clădiri, datorat aceluiaşi buget local de
către contribuabili, persoane juridice, de până la 50 de lei inclusiv, se plăteşte integral
până la primul termen de plată.
În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe
clădiri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi
administrative-teritoriale, suma de 50 de lei se referă la impozitul pe clădiri
cumulat.
Pentru plata cu anticipaţie
a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către
persoanele juridice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se
acordă o bonificaţie de până la 10% ce se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local.
Pentru anul fiscal 2015 s-a
stabilit unei bonificaţii pentru plata cu anticipaţie a impozitului
pe clădiri, datorat pentru întregul an de către persoanele juridice,
până la data de 31 martie de 5%
(menţinerea aceleiaşi cote cu anul 2014).
În art.250 din Legea nr.571/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, privind Codul fiscal, sunt prevăzute
clădirile pentru care nu se datorează impozit.
Pentru
clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a
unităţilor administrativ- teritoriale, concesionate, închiriate, date
în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice
altele decât cele de drept public, se
stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina
fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de
administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare
impozitului pe clădiri.
Dacă o
persoană juridică- concesionar, locatar, titular al dreptului de
administrare sau de folosinţă- încheie ulterior contracte de
concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru
aceeaşi clădire cu alte persoane, taxa pe clădiri va fi
datorată de utilizatorul final.
Direcţiile de specialitate din cadrul Primăriei oraşului
Mioveni au obligaţia de a remite biroului Impozite şi Taxe, în termen
de 30 de zile de la data încheierii contractelor de închiriere/concesiune/administrare
pentru clădiri, copii ale acestor acte.
ART I.3 Se stabileşte impozitul (taxa) pe teren
pentru anul 2015 după cum urmează:
Orice persoană care are în proprietate
teren situat pe raza oraşului Mioveni datorează pentru acesta un
impozit anual . Impozitul pe teren se
stabileşte luând în calcul numărul de metri pătraţi de
teren, rangul localităţii – în cazul nostru – rangul III,cu exceptia satelor
apartinatoare orasului Mioveni ( Clucereasa si Fagetu, Racovita, Colibasi),
zona şi categoria de folosinţă a terenului conform
încadrării făcute de Consiliul Local.
Impozitul pe teren se
plăteşte anual în două rate egale până la 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.
Impozitul anual pe teren,
datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice
şi persoane juridice, de până
la 50 de lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul
termen de plată. În cazul în
care contribuabilul deţine în proprietate mai multe terenuri amplasate pe raza aceleiaşi
unităţi administrative-teritoriale, suma de 50 de lei se referă
la impozitul pe teren cumulat.
Pentru plata cu anticipaţie
a impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de către persoanele
fizice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o
bonificaţie de până la
10% ce se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului local.
Pentru anul 2015 s-a
stabilit acordarea unei bonificaţii pentru plata cu anticipaţie a
impozitului pe teren, datorat pentru întregul an de către persoanele
fizice, până la data de 31 martie
de 10% (menţinerea aceleiaşi cote cu anul 2014).
Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru
întregul an de către persoanele juridice, până la data de 31
martie a anului respectiv, se acordă
o bonificaţie de până la 10%
ce se stabileşte prin
Hotărâre a Consiliului local.
Pentru anul fiscal 2015 s-a
stabilit acordarea unei bonificaţii
pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe teren, datorat pentru
întregul an de către persoanele juridice, până la data de 31
martie de 5% (menţinerea
aceleiaşi cote cu anul 2014).
Pentru
terenurile proprietate publică sau privată a statului ori a
unităţilor administrativ- teritoriale, concesionate, închiriate, date
în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice
altele decât cele de drept public, se stabileşte
taxa pe teren, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor,
locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă,
după caz, în condiţii similare impozitului pe teren.
Dacă o
persoană juridică- concesionar, locatar, titular al dreptului de
administrare sau de folosinţă- încheie ulterior contracte de
concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru
acelaşi teren cu alte persoane, taxa pe teren va fi datorată de
utilizatorul final.
Direcţiile de specialitate din cadrul Primăriei oraşului
Mioveni au obligaţia de a remite biroului Impozite şi Taxe, în termen
de 30 de zile de la data încheierii contractelor de
închiriere/concesiune/administrare pentru teren, copii ale acestor acte.
În art.257 din Legea nr.571/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, privind Codul fiscal, sunt prevăzute
terenurile pentru care nu se datorează impozit.
A.
Calcului impozitului şi
taxei pe terenurile amplasate în intravilan.
În cazul unui teren amplasat
în intravilan, categoria de teren
cu construcţii,
impozitul pe teren se
stabileşte prin înmulţirea numărului de metri pătraţi
ai terenului cu suma corespunzatoare fiecărei zone, astfel:
rangul 3 rangul 5
-
pentru zona A : 6545
lei/ha pentru zona A: 711 lei/ha
-
pentru zona B : 4447
lei/ha
În cazul unui teren amplasat în
intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu
construcţii, impozitul şi taxa pe teren se stabileşte prin
înmuţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu sumele
corespunzătoare prevăzute în următorul tabel, sume ce au fost
corectate cu coeficientul de zonă :
3 pentru Mioveni, respectiv 1 , pentru satele apart.
Clucereasa si Fagetu, Colibasi si Racovita, prevăzut la art.258,
alin.5 din Legea nr.571/2003:
Tabel nr.2
Impozitul/Taxa pe terenurile
amplasate în intravilan - orice altă categorie de folosinţă
decât cea de terenuri cu construcţii –lei/ha |
|||||
Nr. crt. |
Zona
|
Rang 3 Zona A |
Rang 3 Zona B |
Rang 5 Zona A |
Rang 5 Zona A |
1 |
Teren arabil |
84 |
63 |
28 |
28 |
2 |
Paşune |
63 |
57 |
21 |
21 |
3 |
Fâneaţă |
63 |
57 |
21 |
21 |
4 |
Vie |
138 |
105 |
46 |
46 |
5 |
Livadă |
159 |
138 |
53 |
53 |
6. |
Padure sau alt teren cu vegetaţie forestieră |
84 |
63 |
28 |
28 |
7 |
Teren cu ape |
45 |
39 |
15 |
15 |
8 |
Drumuri şi căi ferate |
x |
x |
x |
x |
9 |
Teren neproductiv |
x |
x |
x |
x |
Ca excepţie de la această
prevedere, în cazul contribuabililor
persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în
registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de
terenuri cu construcţii, impozitul pe teren se calculează la
acelaşi nivel ca şi cel prevăzut in tabelul nr.2 numai dacă
îndeplinesc, cumulativ următoarele condiţii:
-
au prevăzut
în statut, ca obiect de activitate,
agricultură;
-
au înregistrate
în evidenţa contabilă venituri
şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate,
agricultură.
În caz contrar, impozitul pe terenul
situat în intravilanul unităţii administrativ-teritoriale, datorat de
ontribuabilii persoane juridice, se
calculează la acelaşi nivel de la categoria curţi
–construcţii.
B.
Calculul impozitului
şi taxei pe terenurile amplasate în extravilan
În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul pe
teren se stabileşte
prin înmuţirea suprafeţei terenului,
exprimată în hectare, cu sumele corespunzătoare prevăzute în
următorul tabel, sume ce au fost corectate cu coeficienţii de corecţie prevăzuţi la art.251, alin.5 din Legea nr.571/2003 (pentru
zona A,rangul 3: 2,3; pentru zona B, rangul 3: 2,2; pentru zona A, rangul 5: 1,05 şi pentru zona A, rangul 5: 1,05)
Tabel.nr.3
Impozitul pe terenurile
amplasate în extravilan - lei/ha - |
|||||
Nr. crt. |
Zona Categoria de folosinţă |
Rang 3 Zona A |
Rang 3 Zona B |
Rang 5 Zona A |
Rang 5 Zona A- |
1. |
Teren cu construcţii |
71,3 |
61,6 |
32,55 |
32,55 |
2. |
Teren arabil |
115 |
105,6 |
52,50 |
52,50 |
3. |
Paşune |
64,4 |
57,2 |
29,4 |
29,4 |
4. |
Fâneaţă |
64,4 |
57,2 |
29,4 |
29,4 |
5. |
Vie pe rod, alta decat cea prevazuta la nr. crt. 5.1 |
126,5 |
116,6 |
57,75 |
57,75 |
5.1. |
Vie pana la intrarea pe rod |
X |
X |
X |
X |
6. |
Livada pe rod, alta decat cea prevazuta la nr. crt. 6.1 |
128,8 |
116,6 |
58,8 |
58,8 |
6.1. |
Livada pana la intrarea pe rod |
X |
X |
X |
X |
7. |
Padure sau alt teren cu
vegetatie forestiera, cu exceptia celui prevazut |
36,8 |
30,8 |
16,8 |
16,8 |
7.1. |
Padure in varsta de pana la 20 de ani si padure cu rol de protectie |
X |
X |
X |
X |
8. |
Teren cu apa, altul decat cel cu amenajari piscicole |
13,8 |
11 |
6,3 |
6,3 |
8.1. |
Teren cu amenajari piscicole |
78,2 |
68,2 |
35,7 |
35,7 |
9. |
Drumuri si cai ferate |
X |
X |
X |
X |
10. |
Teren neproductiv |
X |
X |
X |
X |
ART I.4 Se stabileşte impozitul asupra
mijloacelor de transport pentru anul 2015 după cum urmează:
Contribuabilii, persoane fizice şi juridice care deţin în
proprietate mijloace de transport ce trebuie înmatriculate în
Impozitul pe mijloacele de transport, se plateşte la bugetul local
al unitaţii administrativ - teritoriale unde persoana fizică îşi
are domiciliul fiscal, sediul sau punctul de lucru, după caz.
A.
Impozitul pe mijloacele de transport se calculează în funcţie de
capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulţirea fiecarei grupe de 200 cm3 sau fracţiune din aceasta
cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Tabel nr.4
Nr. Crt. |
Mijloace de transport cu
tractiune mecanica |
|
I. Vehicule inmatriculate (lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta) |
||
1 |
Motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cm 3, inclusiv |
8 |
2 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 1.601 cm 3 si 2.000 cm 3 inclusiv |
18 |
3 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.001 cm 3 si 2.600 cm 3 inclusiv |
72 |
4 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.601 cm 3 si 3.000 cm 3 inclusiv |
144 |
5 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cm 3 |
290 |
6 |
Autobuze, autocare, microbuze |
24 |
7 |
Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone, inclusiv |
30 |
8 |
Tractoare inmatriculate |
18 |
II. Vehicule inregistrate |
||
1 |
Vehicule cu capacitate cilindrica: |
Lei/200 cm3 |
1.1. |
Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cm3 |
2 |
1.2. |
Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cm3 |
4 |
|
Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata |
50 |
În
cazul unui ataş, impozitul pe mijloacele de transport este de 50% din taxa pentru motocicletele,
motoretele şi scuterele respective.
B. La autovehiculele
de transport marfă cu masa totală autorizată egală sau mai
mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma
corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:
Tabel nr.5
Autovehicule de transport marfa
cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone |
|||
Numarul de axe si greutatea bruta incarcata maxima admisa |
Impozitul (lei/an) |
||
Ax (e) motor (oare) cu sistem de |
Alte sisteme |
||
I. |
doua axe |
||
1. |
Masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 13 tone |
0 |
133 |
2. |
Masa de cel putin 13 tone, dar mai mica de 14 tone |
133 |
367 |
3. |
Masa de cel putin 14 tone, dar mai mica de 15 tone |
367 |
517 |
4. |
Masa de cel putin 15 tone, dar mai mica de 18 tone |
517 |
1169 |
5. |
Masa de cel putin 18 tone |
517 |
1169 |
II. |
trei axe |
||
1. |
Masa de cel putin 15 tone, dar mai mica de 17 tone |
133 |
231 |
2. |
Masa de cel putin 17 tone, dar mai mica de 19 tone |
231 |
474 |
3. |
Masa de cel putin 19 tone, dar mai mica de 21 tone |
474 |
615 |
4. |
Masa de cel putin 21 tone, dar mai mica de 23 tone |
615 |
947 |
5. |
Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone |
947 |
1472 |
6. |
Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 26 tone |
947 |
1472 |
7. |
Masa de cel putin 26 tone |
947 |
1472 |
III. |
patru axe |
||
1. |
Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone |
615 |
623 |
2. |
Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 27 tone |
623 |
973 |
3. |
Masa de cel putin 27 tone, dar mai mica de 29 tone |
973 |
1545 |
4. |
Masa de cel putin 29 tone, dar mai mica de 31 tone |
1545 |
2291 |
5. |
Masa de cel putin 31 tone, dar mai mica de 32 tone |
1545 |
2291 |
6. |
Masa de cel putin 32 tone |
1545 |
2291 |
C.
La combinaţiile de autovehicule ( autovehicule articulate sau trenuri
rutiere) de transport marfa cu masa totală maximă autorizata egală
sau mai mare de 12 tone, impozitul pe
mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută
în tabelul următor:
Tabel nr.6
Combinaţii de autovehicule
(autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa
totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone |
|
||||
Numarul de axe si greutatea bruta incarcata maxima admisa |
Impozitul (lei/an) |
|
|||
Ax (e) motor (oare) cu sistem de |
Alte sisteme |
|
|||
I. |
2+1 axe |
|
|||
1. |
Masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 14 tone |
0 |
0 |
|
|
2. |
Masa de cel putin 14 tone, dar mai mica de 16 tone |
0 |
0 |
|
|
3. |
Masa de cel putin 16 tone, dar mai mica de 18 tone |
0 |
60 |
|
|
4. |
Masa de cel putin 18 tone, dar mai mica de 20 tone |
60 |
137 |
|
|
5. |
Masa de cel putin 20 tone, dar mai mica de 22 tone |
137 |
320 |
|
|
6. |
Masa de cel putin 22 tone, dar mai mica de 23 tone |
320 |
414 |
|
|
7. |
Masa de cel putin 23 tone, dar mai mica de 25 tone |
414 |
747 |
|
|
8. |
Masa de cel putin 25 tone, dar mai mica de 28 tone |
747 |
1310 |
|
|
9. |
Masa de cel putin 28 tone |
747 |
1310 |
|
|
II. |
2+2 axe |
|
|
|
|
1. |
Masa de cel putin 23
tone, dar mai mica de 25 tone |
128 |
299 |
|
|
2. |
Masa de cel putin 25
tone, dar mai mica de 26 tone |
299 |
491 |
|
|
3. |
Masa de cel putin 26
tone, dar mai mica de 28 tone |
491 |
721 |
|
|
4. |
Masa de cel putin 28 tone, dar mai mica de 29 tone |
721 |
871 |
|
|
5. |
Masa de cel putin 29 tone, dar mai mica de 31 tone |
871 |
1429 |
|
|
6. |
Masa de cel putin 31 tone, dar mai mica de 33 tone |
1429 |
1984 |
|
|
7. |
Masa de cel putin 33 tone, dar mai mica de 36 tone |
1984 |
3012 |
|
|
8. |
Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone |
1984 |
3012 |
|
|
9. |
Masa de cel putin 38 tone |
1984 |
3012 |
|
|
III. |
2+3 axe |
|
|||
1. |
Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone |
1579 |
2197 |
|
|
2. |
Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone |
2197 |
2986 |
|
|
3. |
Masa de cel putin 40 tone |
2197 |
2986 |
|
|
IV. |
3+2 axe |
|
|||
1. |
Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone |
1395 |
1937 |
|
|
2. |
Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone |
1937 |
2679 |
|
|
3. |
Masa de cel putin 40 tone, dar mai mica de 44 tone |
2679 |
3963 |
|
|
4. |
Masa de cel putin 44 tone |
2679 |
3963 |
|
|
V. |
3+3 axe |
|
|||
1. |
Masa de cel putin 36 tone, dar mai mica de 38 tone |
794 |
960 |
|
|
2. |
Masa de cel putin 38 tone, dar mai mica de 40 tone |
960 |
1434 |
|
|
3. |
Masa de cel putin 40 tone, dar mai mica de 44 tone |
1434 |
2283 |
|
|
4. |
Masa de cel putin 44 tone |
1434 |
2283 |
|
|
D. În cazul unei remorci,
al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie
de autovehicule prevăzute mai sus, impozitul pe mijloacele de transport
este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Tabel nr.6
Remorci, semiremorci sau rulote |
|
Masa totala maxima autorizata |
Impozit - lei - |
a) Pana la o tona, inclusiv |
9 |
b) Peste o tona, dar nu mai mult de 3 tone |
34 |
c) Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone |
52 |
d) Peste 5 tone |
64 |
E.
În cazul mijloacelor de transport pe apă, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma
corespunzătoare din tabelul următor:
Tabel nr.7
Mijloace
de transport pe apa |
|
1. Luntre, barci fara motor, folosite pentru pescuit si uz personal |
21 |
2. Barci fara motor, folosite in alte scopuri |
56 |
3. Barci cu motor |
210 |
4. Nave de sport si agrement |
500 |
5. Scutere de apa |
210 |
6. Remorchere si impingatoare: |
x |
a) pana la 500 CP, inclusiv |
559 |
b) peste 500 CP si pana la 2000 CP, inclusiv |
909 |
c) peste 2000 CP si pana la 4000 CP, inclusiv |
1398 |
d) peste 4000 CP |
2237 |
7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fractiune din acesta |
182 |
8. Ceamuri, slepuri si barje fluviale: |
x |
a) cu capacitatea de incarcare pana la 1500 de tone, inclusiv |
182 |
b) cu capacitatea de incarcare de peste 1500 de tone si pana la 3000 de tone, inclusiv |
280 |
c) cu capacitatea de incarcare de peste 3000 de tone |
490 |
Art.I.5 Se
stabileşte taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi
autorizaţiilor pentru anul 2015 după
cum urmează:
Orice
persoană care trebuie să obţină un certificat , aviz sau
autorizaţie prevazută în prezentul capitol, trebuie să plăteasca
taxa pentru eliberarea certificatului, avizului sau autorizaţiei.
Taxele
pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi a autorizaţiilor se
achită anticipat eliberării acestora.
I.5.A) Taxa pentru eliberarea certificatelor
de urbanism
Taxa pentru eliberarea certificatului de
urbanism, în mediul urban, este egală cu suma stabilită de Consiliul
local în limitele prevăzute în tabelul de mai jos:
Tabel nr.8
Taxa pentru eliberarea
certificatelor de urbanism – lei - |
||
Suprafata pentru care se obtine certificatul de urbanism |
Prevederi legale |
Propuneri
pentru 2015 |
a) pana la 150 m 2, inclusiv |
5-6 |
5 |
b) intre 151 si 250 m 2, inclusiv |
6-7 |
7 |
c) intre 251 si 500 m 2, inclusiv |
7-9 |
8 |
d) intre 501 si 750 m 2, inclusiv |
9-12 |
11 |
e) intre 751 si 1000 m 2, inclusiv |
12-14 |
12 |
f) peste 100 m 2 |
14 + 0,01 lei/m 2, pentru fiecare m 2 care |
14 + 0,01 lei/m 2, pentru
fiecare m 2 care |
I.5.B
Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire
care urmează a fi folosită ca locuinţă sau anexă la
locuinţă este egală cu
0,5 din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii, dar nu
mai putin decat valoarea impozabila a cladirii stabilita conform legii.
I.5.C
Taxa pentru eliberarea autorizatiei de foraje sau excavări necesară
studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatărilor de
carieră, balastierelor, sondelor de gaze şi petrol, precum şi
altor exploatări se calculează înmulţind numărul de metri pătraţi
de teren afectat de foraj sau excavaţie
cu o valoare stabilită de Consiliul
local între 0 şi 8 lei inclusiv, pentru fiecare mp/afectat. Pentru anul
2015 taxa s-a stabilit la 4 lei pentru fiecare mp afectat.
I.5.D Taxa pentru eliberarea autorizaţiei
necesare pentru lucrările de organizare
de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu
sunt incluse în altă autorizaţie de construire este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de
şantier.
I.5.E Taxa pentru eliberarea autorizaţiei
de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori
campinguri este egală cu 2% din
valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.
I.5.F Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri,
tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în
spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a
panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor, este stabilită
de Consiliul local între 0 şi 8
lei, inclusiv, pentru fiecare mp de suprafaţă de
construcţie.
Pentru anul 2015 taxa
s-a stabilit la 8 lei pentru fiecare mp de suprafaţă ocupată de
construcţie.
I.5.G Taxa pentru eliberarea
autorizaţiei de construire pentru orice altă construcţie
decât cele prevăzute mai sus, este egală cu 1% din valoarea autorizată
a lucrărilor de construcţie, inclusiv instalaţiile aferente.
I.5.H Taxa pentru eliberarea
autorizaţiei de desfiinţare, totală sau partială a unei
construcţii este egală cu 0,1%
din valoarea impozabilă a construcţiei, stabilită pentru
determinarea impozitului pe clădiri. În cazul desfiinţării
parţiale a unei construcţii, taxa pentru eliberarea autorizaţiei
se modifică astfel încât să reflecte porţiunea din
construcţie care urmează a fi demolată.
I.5.I Taxa
pentru prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din
cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a
autorizaţiei iniţiale.
I.5.J Taxa
pentru eliberarea autorizaţiilor
privind lucrările de racorduri şi branşament
la reţelele publice de apă, canalizare, gaze termice, energie
electrică, telefonie şi televiziune prin cablu se stabileşte de Consiliul
local între 0 şi 13 lei,
inclusiv, pentru fiecare racord. Pentru
anul 2015 taxa s-a stabilit la 13 lei, pentru fiecare racord.
I.5.K
Taxa pentru avizarea
certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul Consiliului
Judetean se stabileşte de Consiliul local între 0 şi 15 lei, inclusiv. Pentru anul 2015 taxa s-a stabilit la 10 lei .
I.5.L
Taxa pentru eliberarea
certificatului de nomenclatură stradală şi adresă se
stabileşte de către Consiliile locale între 0 şi 9, inclusiv. Pentru anul 2015 taxa s-a stabilit la 5 lei .
I.5.M Taxa pentru
eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte
asemenea planuri, detinute de consiliile locale se stabileşte de
către Consiliul local şi este între 0 şi 32 lei, inclusiv,
pentru fiecare mp sau fracţiune de mp.
Pentru anul 2015 taxa s-a stabilit la 32 lei, pentru fiecare mp sau fracţiune
de mp.
I.8.N
Taxa pentru eliberarea certificatului de producător se
stabileşte de către Consiliul local şi este între 0 şi 80
lei, inclusiv. Pentru anul 2015 taxa
s-a stabilit la 50 lei.
I.8.O Comercianţii a căror activitate se
desfăşoară potrivit Clasificării activităţilor
din economia naţională-CAEN aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificările
ulterioare , în clasa 5530 – restaurante şi 5540 – baruri, datorează
bugetului local al oraşului Mioveni, până la data de 31 martie a anului în curs o taxă pentru eliberarea/vizarea
anuală a autorizaţiei privind
desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică,
stabilită de către Consiliul local între 0 şi 4195 de lei, inclusiv.
Pentru
anul 2015 s-a stabilit o taxa diferenţiată astfel:
-
pentru unităţile
care functioneaza sub codul CAEN 5530- RESTAURANTE a căror suprafaţă este sub 50
mp, pentru anul 2015 s-a stabilit o
taxă de 200 de lei/an;
-
pentru unităţile
care funcţionează sub codul CAEN 5530- RESTAURANTE a căror
suprafaţă este între 51 mp şi 150 mp, pentru anul 2015 s-a
stabilit o taxă de 500 de lei/an;
-
pentru unităţile
care functionează sub codul CAEN 5530- RESTAURANTE a căror
suprafaţă este peste 151 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit o taxă de 1500 de lei/an;
-
pentru unităţile
care functioneaza sub codul CAEN 5540 – BARURI,
a căror suprafaţă este
sub 50 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit o taxa de
200 lei/an;
-
pentru unităţile
care functioneaza sub codul CAEN 5540 – BARURI,
a căror suprafaţă este între
51 mp şi 150 mp, pentru anul 2015 s-a stabilit o taxa de
300 lei/an;(aceeasi si in 2014)
-
pentru unităţile
care functioneaza sub codul
Taxa pentru viza anuală a autorizaţiilor
privind desfaşurarea activităţii de
alimentaţie publică, se plateşte
integral pentru tot anul în curs.
Pentru unităţile cu
activităţi sezoniere care desfăşoară
activităţi de alimentaţie publică ( terase pe timpul verii)
propunem instituirea unei taxe de alimentaţie publică în cuantum de 30 de lei /lună.
Cererea pentru desfăşurarea
activităţii de alimentaţie publică sezoniere se va depune
la Primăria Mioveni, până finele lunii în care a început activitatea,
iar majorările de întârziere se vor percepe începând cu data de întâi a
lunii următoare începerii activităţii.
Documentaţia necesară pentru eliberarea autorizaţiei
privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică
pe raza administrativ teritorială a oraşului Mioveni, modelul
autorizaţiei , precum şi procedura de eliberare a autorizaţiei
se stabileşte prin Dispoziţia Primarului Oraşului Mioveni.
ART I.6 Se stabileşte impozitul pe spectacole
pentru anul 2015 după cum
urmează:
Orice persoană care organizează o
manifestare artistică, o competiţie sportivă sau orice altă
activitate distractivă în România are obligaţia de a plăti
impozitul prevăzut în prezentul capitol, denumit în continuare impozitul
pe spectacole.
Cote şi valori de impozitare
Impozitul pe spectacole
se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma încasată din vânzarea
biletelor de intrare şi a abonamentelor.
Cota de impozit se
determină după cum urmează:
a) În cazul unui spectacol de teatru , ca de exemplu
o piesă de teatru , balet, operă, operetă, concert filarmonic
sau orice manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un
spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau
internaţională, cota de
impozit este egală cu 2%.
b) În cazul oricărei alte manifestări
artistice decât cele enumerate la lit. a), cota
de impozit este egala cu 5%.
Pentru activitatile artistice si
distractive de videotecă şi discotecă , impozitul pe spectacole se stabileşte pentru
fiecare zi de manifestare artistică sau de activitate distractivă,
prin înmulţirea suprafeţei incintei videotecii sau discotecii cu suma
stabilită de Consiliul local astfel:
a)
În cazul
videotecilor, între 0 şi 2 inclusiv;
b)
În cazul discotecilor,
între 0 şi 3 inclusiv.
Impozitul
pe spectacole se ajustează prin înmulţirea sumei stabilite, cu
coeficientul de corecţie corespunzător rangului localităţii.
Pentru oraşul Mioveni rangul
localităţii este 3.
Pentru
anul 2015 impozitul pe spectacole pentru
videoteci şi discoteci să fie stabilit la 0,25 lei/zi/mp care se
ajustează cu coeficientul de
corecţie rezultând astfel un impozit în sumă de 0,75 lei/zi/mp.
Impozitul
pe spectacole nu se aplică spectacolelor organizate în scopuri umanitare.
ART I.7 Se stabileşte taxa
hotelieră pentru anul 2015 după cum urmează:
Taxa pentru şederea într-o unitate de
cazare, denumită în continuare taxa
hotelieră, este de 1% şi
se calculează de către persoanele juridice prin intermediul cărora
se realizează cazarea, odată cu luarea în evidenţă a
persoanelor cazate.Unitatea de cazare are obligaţia de a vărsa taxa
colectată la bugetul local al unităţii administrative-teritoriale
în raza căreia este situată aceasta. Taxa hotelieră se
calculează prin aplicarea cotei stabilite la tarifele de cazare practicate
de unitatile de cazare.
ART I.8 Se stabileşte taxa pentru folosirea
mijloacelor de reclamă şi publicitate pentru anul 2015 după cum
urmează:
A.
Taxa pentru serviciile de reclamă şi
publicitate.
Orice persoană, care beneficiază de servicii de reclamă
şi publicitate în baza unui contract sau a unei alt fel de înţelegere
încheiată cu altă persoană, datorează plata taxei de
reclamă şu publicitate, cu excepţia serviciilor de reclamă
şi publicitate realizate prin mijloace de informare în masă scrise
şi audiovizuale.
Cota
taxei se stabileşte de către Consiliul local între 1% şi 3%.
Pentru
anul 2015 s-a stabilit ca taxa pentru serviciile de reclamă şi
publicitate pentru contribuabilii care încheie contracte de publicitate şi
reclamă sa fie de 3% din valoarea
contractului, exclusiv TVA.
B.
Taxa pentru
afişaj in scop de reclamă si
publicitate .
Orice persoană care utilizeaza un panou,
afisaj sau structura de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un
loc public pe raza oraşului Mioveni datorează plata taxei anuale
prevazute în prezentul articol către bugetul local al oraşului
Mioveni.
Valoarea taxei pentru afişaj în
scop de reclamă şi publicitate se calculează anual, prin înmulţirea
numărului de metri pătraţi sau a fracţiunii de metru pătrat
a suprafeţei afişajului pentru reclamă sau publicitate cu suma
stabilită de Consiliul Local, astfel:
a). în cazul unui afişaj în locul
în care persoana derulează o activitate economică, suma este între 0 şi 32, inclusiv.
Pentru anul 2015 s-a stabilit ca taxa
pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate să fie
stabilită la 32 lei/mp/an la care se aplică majorarea
prevăzută de art.287 din L.571/2003 cu modifcările şi
completările ulterioare, de 5%, rezultând astfel o taxa în sumă de 34
lei/mp/an;
b). în cazul oricărui alt panou,
afişaj sau structură de afişaj, pentru reclamă şi
publicitate, suma este între 0 şi
23 lei, inclusiv. Pentru anul 2015 s-a
hotarat ca taxa pentru afişaj în
scop de reclamă şi publicitate să fie stabilită la 23 lei/mp/an la care se aplică majorarea
prevăzută de art.287 din L.571/2003 cu modifcările şi
completările ulterioare, de 5%, rezultând astfel o taxa în sumă de 24
lei/mp/an;
Persoanele
care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate sunt
obligate ca pana la data de 31 ianuarie 2015, sa depuna o declaratie anuala la
compartimentul de specialitate. Nedepunerea in
termenul stabilit se sanctioneaza cu amenda conform Art. 294, alin.2,
lit. a si b. conform Codului Fiscal.
Taxa
pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se plăteşte
anual în două rate egale, până la datele de 31 martie si 30 septembrie
inclusiv. Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi
publicitate, datorată bugetului local al oraşului până la 50 lei
inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de
plată.
Art.II Se stabilesc TAXELE EXTRAJUDICIARE DE TIMBRU PRECUM
ŞI AMENZILE APLICATE POTRIVIT DISPOZITIILOR LEGALE pentru 2015 după
cum urmează:
Taxele
extrajudiciare de timbru precum şi sancţiunile privind limitele
minime şi maxime ale amenzilor în
cazul persoanelor fizice şi persoanelor
juridice sunt evidenţiate conform
tabelelor de mai jos:
Tabel nr.9
|
|
|||||||||||
Limitele minime si maxime ale
amenzilor in cazul persoanelor fizice |
|
|||||||||||
Art. 294 alin. (3) |
Contraventia prevazuta la alin. (2) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 70 lei la 279 lei, iar cele de la lit. b)-d) cu amenda de la 279 lei la 696 de lei |
|
||||||||||
Art. 294 alin. (4) |
Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea, dupa caz, a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 325 de lei la 1578 lei. |
|
||||||||||
Limitele minime si maxime ale
amenzilor in cazul persoanelor juridice |
|
|||||||||||
Art. 294 alin. (6) |
(6) In cazul persoanelor juridice, limitele minime si maxime ale amenzilor prevazute la alin. (3) si (4) se majoreaza cu 300%, respectiv: - contraventia prevazuta la alin. (2) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 280 lei la 1116 lei, iar cele de la lit. b)-d) cu amenda de la 1116 lei la 2784 lei. Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea, dupa caz, a abonamentelor si a biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1300 lei la 6312 lei. |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
CAPITOLUL I |
|
|||||||||||
1. |
Eliberarea de catre
organele administratiei publice centrale si locale, de alte autoritati publice,
precum si de institutii de stat, care, in exercitarea atributiilor lor, sunt
in drept sa certifice anumite situatii de fapt, a certificatelor, |
2 |
|
|||||||||
2 |
Eliberarea certificatului de producator |
Punct abrogat prin art. 80 lit. j) din |
|
|||||||||
3 |
Eliberarea certificatelor de proprietate asupra animalelor, pe cap de animal: |
x |
|
|||||||||
|
- pentru animale peste 2 ani |
2 |
|
|||||||||
|
- pentru animale sub 2 ani |
2 |
|
|||||||||
4. |
Certificarea
(transcrierea) transmisiunii proprietatii asupra animalelor, pe cap |
X |
|
|||||||||
|
- pentru animale sub 2 ani |
2 |
|
|||||||||
- pentru animale peste 2 ani |
5 |
|
||||||||||
5. |
Eliberarea certificatelor de inregistrare fiscala |
Punct abrogat prin art. 1, pct. 144 din |
|
|||||||||
6. |
Eliberarea, la cerere,
a certificatelor medico-legale si a altor certificate medicale |
2 |
|
|||||||||
7. |
Eliberarea, la cerere, a certificatelor de cazier judiciar |
2 |
|
|||||||||
8. |
Inregistrarea, la cerere, in actele de stare civila a schimbarii numelui si sexului |
15 |
|
|||||||||
9. |
Inregistrarea, la cerere, in actele de stare civila a desfacerii casatoriei |
2 |
|
|||||||||
10. |
Transcrierea, la
cerere, in registrele de stare civila romane, a actelor de stare |
2 |
|
|||||||||
11. |
Reconstituirea si intocmirea ulterioara, la cerere, a actelor de stare civila |
2 |
|
|||||||||
12. |
Eliberarea altor
certificate de stare civila in locul celor pierdute, sustrase, |
2 |
|
|||||||||
CAPITOLUL II |
|
|||||||||||
1. |
Acte de identitate: |
X |
|
|||||||||
|
a) eliberarea sau
preschimbarea actelor de identitate pentru cetatenii romani, |
5 |
|
|||||||||
b) inscrierea mentiunilor privind schimbarea domiciliului sau a resedintei |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
c) viza anuala a
carnetelor de identitate ale cetatenilor straini si ale persoanelor |
6 |
|
||||||||||
d) eliberarea unor noi
carti, buletine, carnete de identitate si legitimatii provizorii |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
2. |
Inregistrarea cererilor
persoanelor fizice si juridice privind furnizarea unor date |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
|||||||||
3. |
Eliberarea sau viza anuala a permiselor de vanatoare |
3 |
|
|||||||||
4. |
Eliberarea sau viza anuala a permiselor de pescuit |
2 |
|
|||||||||
CAPITOLUL III |
|
|||||||||||
1. |
Taxe pentru examinarea candidatilor care au absolvit o scoala de conducatori de autovehicule: |
x |
|
|||||||||
a) obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile A, A1, B, B1 si B+E |
6 |
|
||||||||||
b) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoria A |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
c) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule apartinand uneia dintre categoriile sau subcategoriile B, B1, B+E |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
d) obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, C+E, D+E, C1+E, D1+E, Tb si TV |
28 |
|
||||||||||
e) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule apartinand uneia dintre categoriile sau subcategoriile C1+E, D1+E, C, D, Tb, Tv |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
f) obtinerea permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoriile C+E, D+E |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
2. |
Taxe pentru examinarea
persoanelor carora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile
cuprinse in permisul anulat, precum si a persoanelor care au fost respinse de
3 ori la examenul pentru obtinerea aceleiasi categorii a permisului de
conducere, precum si pentru persoanele care nu au absolvit o scoala de
conducatori de autovehicule, cu exceptia celor |
84 |
|
|||||||||
3. |
Taxe pentru examinarea persoanelor carora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse in permisul anulat |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
|||||||||
4. |
Taxe pentru examinarea persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obtinerea aceleiasi categorii a permisului de conducere |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
|||||||||
CAPITOLUL IV Taxe de inmatriculare a autovehiculelor si remorcilor, autorizare provizorie de circulatie si autorizare de circulatie pentru probe |
|
|||||||||||
1. |
Taxe de inmatriculare permanenta sau temporara a autovehiculelor si remorcilor: |
x |
|
|||||||||
a) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata de pana la 3.500 kg inclusiv |
60 |
|
||||||||||
b) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata cuprinsa intre 750 kg si 3.500 kg, inclusiv |
Abrogat prin Ordonanta de urgenta a |
|
||||||||||
c) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg |
145 |
|
||||||||||
2. |
Taxa de autorizare provizorie a circulatiei autovehiculelor si remorcilor neinmatriculate permanent sau temporar |
9 |
|
|||||||||
3. |
Taxe de autorizare a circulatiei pentru probe a autovehiculelor si remorcilor |
414 |
|
|||||||||
CAPITOLUL IV1 |
|
|||||||||||
Inregistrarea cererilor persoanelor fizice si juridice privind furnizarea unor date din Registrul national de evidenta a persoanelor, precum si din Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare si din registrele judetene si al municipiului Bucuresti de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare |
5 |
|
||||||||||
CAPITOLUL V Taxe pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare |
|
|||||||||||
1. |
Taxe pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia celor pentru terenurile agricole si forestiere |
15 |
|
|
|
|
|
|
||||
Art.III
Pentru anul 2015 s-au stabilit ,,alte
taxe locale,, conform art.283 din Codul fiscal:
Art.III.1 Taxa acces la Baza
de Agrement ,,Bemo,, este stabilita la 10
lei/persoană pentru adulţi şi
5lei/persoană, pentru copii şi studenţi.
Sumele încasate vor
fi folosite pentru întreţinerea şi reparaţiile ocazionale a
Bazei de Agrement Bemo.
Art.III.2 Taxa de urgenţă pentru eliberarea adeverinţelor de
nomenclatură stradală emise de biroul Urbanism, din cadrul Primariei
Orasului Mioveni este in suma de 15 lei.
Art.III.3 Taxa de
urgenta pentru eliberarea adeverintelor de
achitare integrala a ratelor de cumparare privind
apartamentele din fondul locativ, precum si eliberarea duplicatelor pentru actele de propietate pierdute ( contracte de vanzare – cumparare apartamente)
emise de compartimentul Fond Locativ din cadrul Primariei Orasului Mioveni,
este in suma de 15 lei.
Art.III.4. Taxa de deratizare, este stabilita pentru
deţinătorii de imobile
cu constructii înregistrate în
evidenţa fiscală a biroului Impozite şi Taxe, şi este în
cuantum de:
-7,5 lei/an/imobil cu constructie situat la adrese diferite, pentru
persoanele fizice ,
-15 lei/an/imobil cu constructie situat
la adrese diferite, pentru persoanele
juridice cu exceptia Automobile Dacia S.A, şi a colaboratorilor
lor, F.C.N., S.C.N., Penitenciarul Colibasi. Termenul de achitare al taxei de
deratizare este de 31 martie a anului fiscal.
Taxa speciala de salubrizare pt. utilizatorii fara
contract de prestari servicii cu operatorul de salubritate astfel:
- persoane fizice 300 lei/an,
-persoane
juridice 500 lei/an
Art.III.5 Pentru anul 2015, taxa
de acces la bazinul de înot didactic va fi:
-
taxa de acces la bazinul de înot didactic/oră/persoană - 20 lei; - abonament
iniţiere/învăţare (12 şedinţe incluse)- 150 lei/lună;
- abonament agrement(10 şedinţe incluse) – 120
lei/lună;
Art.III.6 Taxele pentru activitatile desfasurate in Piata Dacia sunt stabilite conform anexei nr.2, care face parte integranta din prezenta Hotărare.
Art.III.7 Taxa pentru ocuparea
domeniului public care se stabileşte
şi încasează în conformitate
cu Regulamentul ce face parte integrantă din prezenta Hotărâre -Anexa nr.3
Art. III.8 Taxa tranzitare pentru exploatare fond forestier se stabileşte conform art. 283, alin.2 din Legea 571/2003 privind
Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare şi
se încasează în conformitate cu
Regulamentul ce face parte
integrantă din prezenta Hotărâre – Anexa nr.4
Art.III.9 S-a
instituit conform HCL nr.30/28.03.2013 taxa
pentru eliberarea Permiselor de acces pe b-dul Dacia pentru autovehiculele cu
masa maximă
autorizată peste 7,5 t, dar fără a depăşi 16 t astfel:
-
1000 lei/ an
calendaristic/autovehicul;
-
500 lei/6 luni/autovehicul;
-
100 lei/lună/autovehicul;
-
20 de lei/zi/autovehicul.
Se menţin
aceleasi niveluri şi pentru anul
2015.
Art. III.10 S-a instituit conform HCL
32/28.03.2013 taxa pentru tranzitul
curselor speciale de călători prin oraşul Mioveni.
Taxa se va percepe începând cu 01.01.2015
astfel:
-
100 lei/mijloc de transport/an. Taxa se va achita
până la data de 31 martie a anului fiscal în curs.
Pentru eliberarea documentelor solicitate în vederea
aprobării tranzitului acestor curse se aplică următoarele tarife pentru anul 2015:
-
Tarif acordare autorizaţie
transport – 300 de lei;
-
Tarif eliberare copie
conformă a autorizaţiei de transport – 150 de lei;
-
Tarif eliberare de duplicate
ale autorizaţiei de transport, copii conforme si licenţe de traseu –
50 de lei;
-
Tarif acordare
licenţă de traseu – 200 de lei;
Încasările realizate din aplicarea tarifelor
prevăzute mai sus se fac venit la bugetul local şi nu intră în
sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată.
Art.III.11 Pentru parcarea în
parcările publice cu plată se vor percepe următoarele taxe:
A) pentru mijloacele de
transport cu masa totală maximă autorizată cuprinsă între
1500 kg şi 3500 kg astfel:
o
5 lei/ mijloc de transport/zi;
o
1,5lei/mijloc de transport/oră/
B) pentru mijloacele de transport cu
masa totală maximă autorizată mai mare de 3500 kg astfel:
o
20 lei/ mijloc de transport/zi;
o
5 lei/mijloc de
transport/oră/
Art.III.11 Taxa
pentru eliberarea de documente din arhiva
Administraţiei Publice Locale a Primăriei Oraşului Mioveni, potrivit
art. 283 din Legea nr.571/2003, privind Codul Fiscal, cu modificările
şi completările este de 2 lei/pagină.
Art.IV. Se
menţine taxa specială în vederea colectării, transportului
şi depozitării deşeurilor menajere de pe raza oraşului
Mioveni, care la nivelul anului 2015 va
fi indexata cu rata inflatiei.
Taxa este de 7,5 lei/persoană
/lună şi este datorată de către persoanele fizice conform
condiţiilor din Regulamentul privind încasarea taxei speciale de
colectare, transport şi depozitare gunoi menajer ce face parte
integrantă din hotărarea sus-menţionată – Anexa 1.
Art.V.1 Se acordă
următoarele scutiri şi facilităţi pentru persoanele fizice:
(1).
Impozitul pe clădiri, impozitul pe
teren, impozitul asupra mijloacelor de transport, taxa pentru eliberarea
certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor precum şi alte taxe
prevăzute la art. 282 si art. 283 nu se aplica pentru:
a). veteranii de război;
b). persoanele fizice prevăzute la art.1
al Decretului lege nr.118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor
persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la
6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori
constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi
completarile ulterioare, precum şi în alte legi.
(2). Persoanele prevăzute la art.3
alin.(1). lit.b şi art.4, alin.(1), din Legea Recunoştinţei faţă de eroii martiri şi luptătorii
care au contribuit la Victoria
Revoluţiei Române, din decembrie 1989 , nr.341/2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.654 din 20 iulie 2004, nu datorează:
a).impozitul pe clădiri pentru
locuinţa situată la adresa de domiciliu;
b).impozitul pe teren aferent
clădirii prevăzute la lit a);
c).impozitul
asupra mijloacelor de transport aferentă unui singur autoturism tip hycomat sau a unui mototriciclu.
(3). Impozitul pe clădiri şi impozitul pe
teren nu se aplica văduvelor de
război şi văduvelor veteranilor de război care nu s-au recăsătorit.
(4). Impozitul
pe clădiri, impozitul pe teren, taxa pentru eliberarea unei autorizaţii
pentru desfăşurarea unei activităţi economice nu se
datorează de către persoanele cu handicap grav sau accentuat şi
persoanele încadrate în gradul I de
invaliditate.
(5). În cazul unei clădiri, al unui teren
sau al unui mijloc de transport deţinut în comun de o persoană fizică
prevazută la alin. (1), (2), (3) sau (4), scutirea fiscală se aplică integral pentru proprietăţile
deţinute în comun de soţi.
(6). Scutirea de
(7). Scutirea de
(7.1). Scutirea de la plata impozitului asupra
mijloacelor de transport se aplică doar pentru un singur mijloc de
transport, la alegerea persoanelor fizice prevăzute la alin. (1), si (2).
(8). Scutirea de
Art.V.2
Pentru anul 2015 se acordă următoarele scutiri si facilitati stabilite de Consiliul
Local:
Consiliul Local acordă scutire de
Scutirea de la plata
impozitelor sau reducerile acestora se aplică persoanei respective cu începere
de la data de întâi a lunii următoare
celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii sau
reducerii.
Criteriile
si condiţiile pentru acordarea facilităţilor fiscale sunt următoarele:
1.
Condiţiile pentru acordarea facilităţilor fiscale persoanelor
fizice care nu au nici un venit, constau în exclusivitate din ajutor social sau
indemnizatie de şomaj:
-petentul
să nu realizeze nici un venit sau veniturile sale să provina în
exclusivitate din ajutor social sau indemnizatie de somaj;
- să nu deţină
în proprietate şi alte bunuri imobile (clădiri, terenuri intravilane,
sau extravilane) în afară de locuinţa de domiciliu şi terenul
aferent acesteia;
- să nu
deţină în proprietate mijloc de transport;
- să nu înregistreze
debite restante, inclusiv amenzi.
2.Condiţiile pentru acordarea
facilităţilor fiscale persoanelor fizice cu venituri mai mici decât
salariul minim brut pe
- totalul veniturilor lunare pe familie (pentru
membrii familiei care au acelaşi domiciliu cu petentul) realizate de
persoanele care domiciliază la adresa imobilului pentru care se solicită
scutirea impozitului, sa fie mai mică sau egală cu salariul de bază
minim brut pe
- să nu deţină în
proprietate şi alte bunuri imobile (clădiri, terenuri intravilane sau
extravilane) în afară de locuinţa de domiciliu şi terenul
aferent acestuia;
- să nu deţină în
proprietate mijloc de transport,
- să nu înregistreze debite restante,
inclusiv amenzi.
Procedura
de acordare a scutirii/reducerilor
Constituirea
dosarului:
Dosarul pentru
acordarea scutirii
- cererea
prin care se solicită scutirea/reducerea la plata impozitului pe cladire
şi pe terenul aferent clădirii, care trebuie făcută de către
proprietar şi numai pentru locuinţa de domiciliu şi pentru
terenul aferent locuinţei de domiciliu:
- copie
a
actelor de proprietate pentru
clădire şi teren;
- copie declaraţie de clădire şi
teren (pentru cei care locuiesc la case);
- copii
de pe actele de identitate pentru toate persoanele care au acelasi domiciliu,
-dovada veniturilor lunare pentru toate
persoanele care au acelaşi domiciliu (adeverinţă de salariu
brut, cupon de pensie, copie carnet şomaj, pensie de asistenţă
socială, alocaţie pentru copii, orice alt document privind dovada
veniturilor);
- declaraţie pe propria răspundere
autentificată de notar public că nu are alte venituri (venituri din
activităţi independente, venituri din cedarea folosinţei
bunurilor, venituri din activităţi agricole şi venituri din alte
surse) şi că nu deţine în proprietate alte bunuri impozabile (clădiri,
terenuri, auto) în afara locuinţei de domiciliu;
-
dovada privind bursele pentru elevi, studenţi, eliberată de instituţia
de învăţământ unde frecventeaza cursurile.
NOTA
:
Condiţiile si criteriile vor fi îndeplinite
cumulativ.
Aspecte referitoare la circuitul dosarului:
- cererea prin care se solicită scutirea
la plată, împreună cu documentele justificative enumerate mai sus
trebuie înregistrate la Registratura Primariei oraşului Mioveni;
- biroul Impozite şi taxe locale
verifică şi analizează fiecare dosar privind scutirea
- biroul
Impozite şi taxe locale întocmeşte adresele de răspuns cu
rezoluţia de acordare sau nu, a
scutirii/reducerii la plată, iar
aceasta va fi dusă la îndeplinire cu aprobarea conducătorului instituţiei;
Scutirea /reducerea
3. In temeiul Art. 286 alin. 8, din Legea nr.571/2003
privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul
Local al Orasului Mioveni, acorda scutirea de la plata impozitului pe cladiri
sau o reducere a acestuia pe o perioada de 7 ani cu incepere de la data de 01
ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare , pentru
proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au
executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie, pe baza procesului
verbal de receptie la terminarea lucrarilor, intocmit in conditiile legii, prin
care se constata realizarea masurilor de interventie recomandata de catre
auditorul energetic in certificatul de performanta energetica sau dupa caz, in
raportul de audit energetic, astfel cum este prevazut in O.U.G. nr. 18/2009
privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr.158/2011.Procedura de acordare a
facilitatii fiscale se stabileste prin Regulamentul care face parte integranta
din prezenta hotarare-Anexa nr. 5.
4. In temeiul Art.286 alin.9,
din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile
ulterioare, Consiliul Local al Orasului Mioveni, acorda scutirea de la plata
impozitului pe cladiri /taxei pe cladiri pe o perioada de 5 ani consecutivi, cu
incepere de la data de 01 ianuarie a anului fiscal urmator in care a fost
efectuata receptia la terminarea lucrarilor, pentru proprietarii care executa
lucrari in conditiile Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii architectural-ambientale a
cladirilor. Procedura de acordare a
facilitatii fiscale se stabileste prin Regulamentul care face parte integranta
din prezenta hotarare –Anexa nr.6.
Art.VI
Dispoziţii finale şi tranzitorii
1. Se propune anularea creanţelor
fiscale restante datorate bugetului local al oraşului Mioveni, de până la 10 lei inclusiv, aflate
în sold la data de 31.12.2014 provenite din impozite, taxe, contribuţii
şi alte sume prevăzute de Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare.
2. În conformitate cu art. 287 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare Consiliul local al
oraşului Mioveni poate stabili cote adiţionale la impozitele şi
taxele locale ce nu pot fi mai mari de
20% faţă de nivelurile aprobate prin Hotărârea de Guvern
nr.1309/2012.
Pentru
a mentine nivelurile stabilite in anul fiscal 2014 se majoreaza cu 5% pentru
anul 2015 taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate prevazuta la
artr. I.5,lit. B, din prezenta Hotarare.
3.
Prevederile
prezentei hotărâri se completează cu prevederile Codului fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare şi ale Normelor
metodologice de aplicare a Codului fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
4.
Faţă de cele arătate mai sus propunem adoptarea unei
hotărâri cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale,
hotărâre care va intra in vigoare începând cu 01.01.2015, data de la care
îşi va înceta aplicabilitatea Hotărârea Consiliului Local nr.81/2013,
Mioveni, 17.07.2014,
PRESEDINTE DE SEDINTA CONTRASEMNEAZA
TOMA RODIAN CRISTIAN SECRETARUL ORASULUI
MIOVENI
JR.
STEFANESCU MARIA